Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

Kan jeg have diabetes?

Redigeret 11 december, 2011, 02:55 i Åben debat om diabetes
Hej, jeg er kommet i tvivl om jeg måske har diabetes, og vil høre om nogle af jer erfarende måske synes jeg skal lade mig teste?

Jeg er meget slank og har meget spinkle knogler. Jeg har kvalme og er svimmel mindst en gang om dagen, ofte efter et måltid eller om morgen. Jeg er ofte tissetrængende, tilgengæld er jeg ikke tørstig, men spiser meget ofte pga. følelse af sult. Jeg har igennem tidens løb besvimmet nogle gange, og lægerne har aldrig fundet ud af hvorfor. Jeg er meget ofte træt, selv om jeg går tidligt i seng.

Jeg har overvejet om det kunne skyldes mody eller diabetes-1. Ingen i min familie har dog diabetes så vidt jeg ved, og jeg er godt klar over at det ikke kan være diabetes-2, da jeg motionerer hver dag og spiser sundt.

Hvis i synes jeg skal lade mig teste, findes der så en anden test end den hvor man skal faste i 12 timer og derefter testes i 2 timer, for det tror jeg ikke min krop kan holde til, bliver nemlig utrolig svimmel hvis jeg ikke får noget mad

Kommentarer

  • det kan være noget andet det behøver ikke at være sukkersyge fordi du tisser meget der findes mange sygdomme hvor symptomer kan give tissetrang. hvis man har sykkersyge bliver man ikke svimmel efter måltid men man bliver svimmel når blodsukkeret falder og har brug for sukker. Når du er sund og træner er der ingen risiko for at du har sukkersyge. men hvis det vil give dig ro ved at tjekke om du har sukkersyge så skal du op til læge og tage blodprøver du skal faste om aftenen efter kl 22 tror jeg og så står du tidlig op og tager til laboratorium for at tage blodprøver så du når ikke at sulte da du alligevel sover.
  • Hej Anonym

    Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad dit problem skyldes, men jeg synes da, at du skal gå til lægen.

    Men måske er det faktisk svært at få hjælp til den slags problemer. Jeg har selv noget, der ligner. Jeg bliver også meget træt om aftenen, og det sker også, at jeg bliver meget sulten og skal have mad i en fart, specielt om morgenen, hvor jeg skal have mad med det samme, ellers bliver jeg dårlig. Jeg får ikke kvalme, men bliver svimmel og sveder koldsved. Det går over, når jeg får mad.

    Jeg bliver undersøgt med regelmæssige mellemrum, da jeg er i blodtryksbehandling. Jeg har ikke sukkersyge, men måske svingende blodsukker?

    Får du medicin? Jeg tror, at der nemt kan komme ubalancer, fordi visse medicinpræparater bevirker, at organismen kommer til at mangle bestemte næringsstoffer. For mit eget vedkommende er det nok især vanddrivende medicin, der er synderen, fordi den driver magnesium, zink, natrium og kalium ud af kroppen.

    Nå, men det jeg egentlig ville sige, er, at jeg godt forstår dit problem med at faste før en blodprøve. Selv om vi sover og derfor ikke mærker det, så kommer vi jo til at mangle morgenmaden, og det er et problem. Jeg sørger altid for at få en meget tidlig tid, så jeg ikke skal sulte så længe, og enten har jeg madpakke med, som jeg sætter mig til at spise på en bænk uden for lægens hus, eller også går jeg ind på en nærliggende café og får en god gang morgenmad, umiddelbart efter at jeg er blevet tappet for blod ;o)

    Men alligevel oplever jeg fasten som et problem, der gør mig svagere for en tid. Heldigvis er det ikke så tit, jeg skal faste.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.