Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lymfekirtler!

Hej alle!
Sagen er den, at jeg har nogle hævede lymfekirtler(tror det er lymfekirtler) på venstre side af min hals.
Jeg har egentlig altid haft de her hævede "buler" min venstre side af min hals, men jeg har aldrig tænkt over det, før jeg fik mig en slem forkølelse og de blev lidt hævede.
Jeg valgte så at tage til lægen for at få det tjekket, fordi jeg synes det var noget så mærkeligt. Han tog en masse blodprøver og forskellige tests. Og det viste sig at der ikke var noget mærkeligt eller uvelkomment ved min hals, bortset fra en virus.
Jeg snakker så lidt med min familie om det, og så viser det sig sandelig at min bror har nogle "buler" på venstre side af sin hals det samme sted som mig! Jeg synes det er noget så mærkeligt, så jeg vil lige høre om hvad I tror det kan være?

(vil lige sige at de her "buler" er svundet lidt ned igen, men de er der dog stadig som de altid har været)

Mvh Jakob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mon ikke det bare er den måde I er bygget på? Altså at lymfekirtlerne sidder lidt yderligt i venstre side, og dermed er nemmere at mærke...
  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg har selv forstørrede lymfekirtler på højre side af halsen.

    Jeg døjer generelt med hævede lymfekirtler.

    Det er som regel sådan, at et par dage inden jeg bliver syg, der hæver de kirtler på højre side af halsen. De bliver rigtig ømme og min nakke spænder.

    Det er meget normalt at kirtler reagerer på virusser og bakterier og dem er vi jo omgivet af næsten konstant :)
Log in eller Registrér for at kommentere.