Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP!

Redigeret 10 december, 2011, 07:06 i Åben debat om sex
Jeg ved ikke om jeg er inde på den rigtige debat, men har brug for alle de råd som jeg kan få!

Godt.. Det startede med min kæreste og jeg gik fra hinanden efter 2,5 år. Det gjorde nu heller ikke så meget og senere hen begyndte vi begge i nye forhold. Nu 4 måneder efter vi gik fra hinanden har jeg fundet ud af jeg er gravid (MED HAM!) Jeg har haft min menstruation hver måned, så det er derfor det er endt sådan. Jeg er ikke i tvivl om jeg gerne vil beholde det. Og han har også fået tingene afvide og jeg ved han inderst inde gerne vil have noget med barnet at gøre, for han er en familiefar, det er han virkelig. Og i de år vi var sammen var det vores drøm at få et barn, men ja det sker når man aller mindst venter det. Nu er det bare sådan at hans nye kæreste og hans familie får ham til ikke at ville være en del af graviditeten og barnet, for han er en person som lytter meget til andre. Hvad kan jeg gøre? Jeg vil jo ikke have vi finder sammen igen, kun at barnet får den bedste start på livet og så ville det jo være dejligt at have faren med til scanning..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Line.

    Hvordan ved du, at det er hans kæreste og familie, som får ham til ikke at ville være en del af barnets liv?
    At han gerne vil have en familie er ikke ensbetydende med, at han vil have det med en han ikke er kæreste med.

    Uanset hvad, så skal han jo være en del af det på den vis, at han er forpligtet til at betalte børnebidrag.
    Og det mener jeg nu også han skal, selvom det er dig der har forældremyndigheden, og han ikke har noget med jer at gøre.

    Jeg vil virkelig råde dig til at få professionel rådgivning (fx. hos mødrehjælpen). Du bliver nødt til at få styr på alt det med forældremyndighed, børnebidrag og så videre.

    Og vide hvordan det ser ud både hvis han vælger at være del af det fra start, og hvis han ikke ønsker det.

    Du må og skal have det juridiske på plads.
  • Indstillinger
    hvordan ved du om det er hans barn da du fik mens hver måned man får ikke mens hvis man er gravid og 4 måneder er lang tid til at finde ud af man er gravid. Hvis du først har fundet det ud af nu efter 4 måneder så gætter jeg på at du ikke er så langt hen i din graviditet. er du sikker på at du ikke er gravid med den nye kæreste?
    jeg kan godt forstå at han ikke vil være en del af barnet da han selv er usikker på om det er hans barn.
Log in eller Registrér for at kommentere.