Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skin forsvinder på finger...hvorfor??

Redigeret 28 februar, 2012, 15:13 i Små børn
Min søn på 5 år, har de sidste 3 år døjet med hans skin på fingerspidserne forsvinder, skalder af. Hans hud på fingerspidserne er så tynd, så den rever hele tiden... vi har prøvet ALT.. tjærecreame, alle mulige homoncreame. hud lægerne er ved at opgive os...

nogle der kender til dette eller gode ideer.. jeg er åben for alt..

synd min dreng skal løbe med plaster på alle finger....

tina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har en søn på netop 4 år der har det samme problem med at skindet skaller af på hans fingerspidser - derfor er jeg ligeledes meget interesseret i at høre om der er nogen der kender til hvorfor dette problem opstår ?
  • Indstillinger
    Jeg har haft en lign. sygdom, dog langt værre. Se evt. mit indlæg under Psoriasis : Palmo Plantaris. Men for at gøre en lang historie kort, så fik jeg en idé med at trykke et massageapparat på det syge sted, for at få gang i blodomløbet og slå de syge celler ihjel. Mine fingre og fødder er fuldstændig raske idag. Jeg stoppede dog først med hormoncremen, da jeg syntes at det gjorde det langt værre. Jeg vil meget gerne høre om det hjælper på jeres drenge.
    Vh. Janne.
  • Indstillinger
    det lyder som tspændende forsøg ----hvad siger mødrene til det ---
  • Indstillinger
    Jeg er en gammel kone på 62 og måske kan man slet ikke sammenligne noget på to så forskellige hudtyper - men mine hænder sprækker ikke mere efter at jeg er begyndt at smøre dem med ren lanolin hver gang jeg har vasker dem med sæbe.
    Det er lidt besværligt fordi lanolin er ekstremt fedtet og er lang tid om at trænge ind. Lanolin er vandfrit.
    I gamle dage brugte man en speciel lanolin holdig uld til spædbørns underbukser. så generede syren fra urinen ikke barnets hud.

    Du kan få apoteket til at tage en krukke hjem til dig og prøve.
    Held og lykke
    bedstemor
  • Indstillinger
    det er skrevet ned og skal prøves....!! 1000 tak for det...
  • Indstillinger
    min søn har fået "laser" tror jeg de kaldet det, som skulle ødelægge de dårlig sæller men det virkede desværre ikke....
Log in eller Registrér for at kommentere.