Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

løbende næse

Hej,

Hver gang jeg er ude løber min næse konstant. Jeg er blevet testet for allergi og er ikke forkølet.
Spurgte på apoteket der fik jeg zymelin, det hjalp ikke.
Håber meget på svar er ved at blive lidt bims af det.

Mvh

Emmamor

Kommentarer

  • Indstillinger
    det lyder lidt mystisk ---måske du bliver for kold på panden ---derfor løber næsen ---
    prøv med et pande bånd ---så du holder dig varm ----mange løber med bart hoved ---så får man kulde i ørerne ---

    men jeg håber for dig at andre har et bud ---
  • Indstillinger
    min næse læber også når jeg går ude i det kolde vejr men kører jeg bil løber det ikke. Jeg tror bar vores næse er følsom over for kulde derfor løber den, lige som nogle har følsomme øjne hvor det også løber i kulden. det er ikke farligt og heller ikke forkølelse det går over lige så snart man er inde i varmen og jeg tror ikke at man kan gøre noget ved det end at have lommetørklæde til at pudse næsen når det løber.
  • Indstillinger
    Tak for svar. Ja jeg laver heller ikke andet end at pudse næse når jeg er ude. Bruger flere pakker med servietter hver gang jeg er ude.
  • Indstillinger
    Mit - bevares helt private - bud er, at det nok er dig selv, der forstærker den produktion ved at blive ved med at pudse ud.

    Slimhinderne har jo brug for ikke at udtørre, så det er helt normalt, at når man f.eks. dyrker sport, så stiger denne væskeproduktion.

    Men - hvis du bliver ved med at puste det ud, så er der jo brug for yderligere produktion - fuldstændig lige som når man ammer; jo mere man ammer jo mere mælk.

    Mit forslag er, at du ikke pudser næsen tom hele tiden, men nøjes med at lige tørre det af, der løber ud. Måske endda ind i mellem snøfter indad i stedet.

    Det kan da være, det ikke lige virker ved første løbetur, da du jo har vænnet slimhinderne til overproduktion, men mit gæt er, at det vil aftage ret hurtigt.
  • Indstillinger
    Ja det prøvede jeg nemlig først at lade være med at pudse det hele ud. Synes bare også at det blev ved. Men jeg har ikke prøvet slet ikke at pudse det hele ud på en tur. Så det vil jeg prøve. Tak
Log in eller Registrér for at kommentere.