Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erstatning ved lægesjusk i forbindelse med rygoperation

Redigeret 23 marts, 2012, 06:15 i Rygsmerter
Jeg har for ca. 2½ år siden fået foretaget en operation for spinalstenose. Der er ikke sat noget ind i ryggen, men fjernet stykker af knogler. Jeg har efterfølgende oplevet tiltagende og meget voldsomme nervesmerter, som i perioder har sat mit ben ud af funktion.

Jeg har været til adskillige undersøgelser - fys, emg og smerteklinik - på operationsstedet (privathospital) uden at de har kunnet påvise en grund til nervesmerterne. Jeg valgte så at tage turen gennem det offentlige system, og nu har en ny MR scanning så vist, at der er "glemt" et stykke metal i ryggen. Det sidder lige ved L4, og er formodentlig (99,9%) årsag til problemerne, da der ellers skulle være fin plads til nerverne.

Er der nogen, som har erfaringer med noget lignende - og hvilken vej skal jeg gå for at få startet en erstatningssag. De seneste 2½ år har ikke været sjove og det er også gået ud over min arbejdsplads.

Mvh

Henrik

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Koghhc

    Det var da en forfærdelig situation. Jeg har ikke selv erfaring med at søge erstatning, men det er jo nok Patientforsikringen, du skal have fat i. Her er et link:

    http://www.patientforsikringen.dk/

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej.
    Er selv blevet opereret 3 gange samme sted min ryg og idag er jeg endt som førtidspensiont. Lever i et smerte helvede. Har søgt erstatning og har ikke fået medhold.det bliver en meget lang og træls sag. Derfor har jeg oprettet en gruppe for rygopereret på facebook,det jeg vil med denne gruppe er få fat i andre som også lever i et smertehelvede og som kæmper for en erstatning. Jeg har efterfølgende fundet ud af,at lægerne ikke er ærlige hvad angår komplikationer og der er en del skrivelser på nettet.. Man får et chok.. Jeg mener at lægerne leger med vores helbred. Jeg håber at du vil tilslutte dig denne gruppe- facebook/gruppenforrygopereret.

    Mvh
    Mette Agerbo
Log in eller Registrér for at kommentere.