Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

gift med misbrugt. Føler ikke hun vil mig

Vi har været sammen i 17 år.
men det sidste år har været meget hårdt.
Da min kone er kommet i behandling.
Hun har nu været indlagt i 6 uger.

Jeg selv er gået ned med flaget. Føler ikke hun vil yde noget for vores ægteskab. Hun vil gerne have jeg er der for hende. Men føler ikke hun vil være der for mig. Jeg prøver, men møder ikke forståelse. Mit liv er så fyldt med angst. Hun siger hun elsker mig. og er grunden til hun lever. Jeg kan ikke se mig selv leve uden hende.

Men kan jo heller ikke leve sådan her, det holder bare ikke.
snakker jævnligt med min læge. og er begyndt hos psykolog.

Kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre i samme situation.
Vil gøre alt hvad der står i min magt for at vi kan finde en god mellemvej.
Eller bliver jeg nød til at acceptere og komme videre?

Kommentarer

  • Hej
    Har I kontakt med Støttecenter for Incestofre, de kan nok hjælpe jer lidt videre?
  • tak for dit svar.
    nej det har vi ikke. vil jeg undersøge nærmere, gerne omkring herning.
    eller hvad kan i anbefale?
  • Hej
    Den slags ligger for det meste i København tror jeg. Kontakt dem alligevel måske har de nogle muligheder i nærheden af jer. KH Helle8
  • Hej michael for mig lyder det til at i kører hinanden ned psykisk, sådan har jeg det også , med kærste, derfor er vi nødsaget til at leve i hver vores bolig, og kunne gå hjem til os selv, og lukke døren og komme os igen i nogle dage eller uger, og så være sammen og besøge hinanden og være sammen som kærster, det kunne også være en løsning for jer, i kunne have gavn af, er der et sted hvor der er to lejligheder meget tæt på hinanden hvor i kunne være sammen, og få ro på. og være lidt alene begge to. og kun være sammen når i begge har kræfter og energi og lysten til at være sammen. når vi er misbrugt, har vi ikke altid det så godt med den tætte nærkontakt. og kys og tætte klem. det er nok hende der skal vise dig når hun er parart til at være sammen med dig. hvis du presser på for at være sammen med hende, skubber hun dig væk, ikke for hun ikke kan lide dig, men hun bliver bange og reagere på nogle gamle ting. hun har oplevet, du er angst over måske at blive afvist. du reagere også på noget gamelt du kender til fra dit liv, og det skal du finde ud af hvor din angst stammer fra, og hvor du er blevet afvist, som yngere, siden du bliver så bange nu, du skal lytte til hendes ord, hun siger hun lever for dig. så elsker hun dig også. og du elsker hende, men i kan ikke tåle at være så tæt sammen hele tiden, i skal begge være frie og kunne bevæge jer mere uafhængig af hinanden, og gå hver forsig , og besøge venner, gå i byen, opleve noget spændende. så i ikke bare sidder derhjemme og bare jer to helt alene, så bliver vi alle syge i længden. det bliver kedeligt og svært at være sammen, at tale sammen, og hvad bliver menningen medaltsammen, der er ikke nye oplevelser. så få hjælp til din angst. og lev dit liv og få glæde i dit liv. så kan du også hjælpe din kærste. og se altid på hvad hendes øjne siger. de afsløre, om det er ja eller nej, ikke munden den kan smile og le selv om der er sorg. og ked af det. det er kun øjnene der taler sandheden de skjuler intet. men lær at aflæse dem. også benene og armene kan fortæle ens humør, men nogle har lært at skjule , det. og er bevidst om kroppens fare signaler. så andre ikke kan læse signalerne. du skal stole på du er god nok, du har mistet dit selvvær , prøv at spørg hende vær lidt mere nysgerig , hvad hun elsker ved dig. og sig du savner hende, og også mangler hun sidder hos dig, og holder dig i hånden, det vi glemmer er at vi tror, at vores kærste kan læse vores tanker, hvad vi ønsker og mangler den anden gør ved os, men vi er selv nød til at sige hvad vi ønsker os, og gerne vil have andre glæder os med, så de ved det, ellers får vi aldrigt det vi håber på at få. lige ledes gør du det hun beder dig om og er der for hende, så du skal bede hende om det du ønsker når hun er rask igen, nu har ibegge brug for at få ro på og tænker du skal til din læge og få styr på din angst og få hvile mens din kærste er på syghus , så du får dine kræfter igen. og at du kan foreslå at i sammen på syghuset har et møde med personalet om jeres fremtid at bo sammen eller hver for sig inden hun kommer hjem så de hjælper jer på syghuset, det kan være en god hjælp at få styr på det. held og lykke.
  • tak for jeres svar.
    Ved ikke om jeg orker det her mere.
    Meget sjældent min kun kan/vil mig?
    hun har været hjemme her i weekenden.
    Alt var dejligt fredag.
    Men lørdag kunne jeg ikke komme i kontakt til hende.
    Jeg græd voldsomt og ville snakke med hende da hun endelig kom i seng. Hun kunne overhovedet ikke se at jeg har været der for hende hele dagen.
    Hun kunne se alt muligt dårligt og at jeg ikke havde været der for hende.
    Hun ignorerede mig og så tv. Det lå hun og små grinede til????
    Har jeg mistet min kone?
    desværre har jeg det sådan. Kan ikke se et liv uden hende.
    Har selvmords tanker. Synes ikke jeg kan finde kærligheden fra hendes side mere.
  • Hej du må lige tale med din læge hvis du bliver ved at have selvmordstanker, en ting at have dem, men når du ikke føler du er i stand til at styre dem, skal du straks kontakte lægen, jeg vil råde jer til at få en psykolog hver for sig, og tale om hver jeres problemer, det er ikke altid det bliver bedre af at ruske op i fortiden med sexuelle overgreb. men du må lære at være sammen med din kone på mange andre områder end blot at ligge at vente på hende der hjemme, så er det klart hun bevidst afviser dig , for du har ventet på hende hele dagen, men måske med hensigt på at du og hende kunne være meget tæt og evt intim sammen, dette kan minde om en voksen der har ventet på hende da hun var barn, og ville have sex med hende, så jeg tror ikke du bare sådan lige mister hende, men du skal lære. ikke at føle dig tiltrukket på hende , på nogle ting der kommer til

    at minde hende om overgrebene, og straks er det ikke dig , hun er sammen med men de andre, voldlige, og derfor bliver du skubet væk. så alt med du vil overeraske hende, syndes hun nok ikke om, og vil afvise dig, du må være trofast, ligetil. ærlig, ikke lavegrin med hende eller hendes krop. du skal være glad for hun kan afvise dig, det viser hun er tryg ved dig, hvis du mangler mere sex, kan du så ikke få et hjælpe middel. så du alene udøver orgasmer, du kan sætte dig i sofaen og se film sammen med hende, start med at sidde sammen, og evt holde i hånd, og ikke nogle tilnærmelser. lad hende helt styre hvad hun vil gå med dit, men bare nærhed. og så have det sjovt sammen , kan grine ,sammen, tale sammen, måske skal du se langt efter sex, men hvis du giver hende langvarrig tålmodighed, kan det være hun vil dig med det også.

    det handter om tryghed, ellers kan det ikke lade sig gøre at frigive sin krop, med afslappet føelse, i stedet for at fortælle hende at du har været her hjemme heledagen for hende, skal du aftale med hende, og spørge hvad har du lyst til i dag, eller du siger hej jeg har lyst til at være sammen med dig her hjemme i dag og ? se film. være i haven, mm for at mænds kvinder skal fordtå budskabet skal vi have et foreslag for at vælge hvad vi har lyst til, der kan planlægges, ellers er der jo planlagt noget med veninderne,

    så jeg tænker du kunne have godt i noget sprog kursus og handlemåde at du kan gøre anderledes på. så du selv udenom din kone kontakter hjælp til dig har du et arbejde , så kan du måske få en psykolog biviliget over din arbejde, prøv det held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.