Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk infektion?

Redigeret 5 december, 2011, 16:21 i Åben debat om infektioner
Hej!
Jeg aner ikke hvad jeg fejler - og det ved min læge for så vidt heller ikke..
Det hele startede med, at jeg havde en streptokok og stafylokok infektion i mandlerne i 2 år, som først blev behandlet efter to år, fordi min daværende læge ikke synes, at jeg fejlede noget udover en lille virus og forkølelse..
Jeg fik penicillin i 7 dage, men desværre blev det ikke bedre. Så gik der et år til, og jeg havde fået ny læge, som heller ikke mente, at jeg fejlede noget udover en virus (dem er de glade for) - jeg tog mig heldigvis sammen og ringede til en Øre-, næse- og halslæge, som straks tog mig mere seriøst og fandt de små sjufte i min hals og gav mig en ny omgang penicillin i 10 dage med noget dicillin, som ville få resistente bakterier til at bukke under - derefter fjernede han mine mandler, da de var blevet meget store after infektionen. SÅ får jeg kold lungebetændelse efterfulgt af en kæbehulebetændelse (som jeg får hvert år i ca. 3-4 år). Alt dette er sket indenfor 4 måneder.

I det hele taget er jeg super træt, jeg sover ca. 8 timer om natten, har en rigtig god døgnrytme, cykler i skole og på arbejde og spiser regelmæssigt og ok sundt. Jeg kan ALTID tage en lur på en 3 timer, når jeg kommer hjem andre steder fra og lægge mig til at sove til normal tid igen om aftenen. Men jeg har ingen motivation, jeg er simpelthen så træt af at være træt! Og tit syg/forkølet/influenza og noget der minder om kronisk diarré, samt hyppig vandladning og stor tørst.

Min spørgsmål er så: Er min krop svækket af al den medicin, jeg har fået?
Er jeg mon stadig under magten af disse stafylokok og streptokok kolonier?
OG til sidst, men ikke mindst.. Skal jeg gå til lægen?

Min læge er nok sikker på, at jeg er hypokonder.. Mon ikke det kan udelukkes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig skal du da til lægen.

    Jeg ville bede om at få tjekket stofskifte, sukkersyge, vitaminer og mineraler og tale om eventuel fødevareallergi.
    Trætheden kan være noget så simpelt som for lav blodprocent...
    Så længe du har diarré optager du ikke næringsstoffer ordentligt og så er det klart du har dårlig modstandskraft.

    Uanset hvad, så skal I finde ud af hvad der er galt.
Log in eller Registrér for at kommentere.