Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

rodbehandling

har lige fået rodbehandlet tand. men kun en rod ud af 3. andre 2 var tilstoppet af kalk. nu 1 mdr efter har jeg smerter igen men kun let men strålende til øret ligesom før. tandlægen sagde at der kunne komme problemer og at man så kunne operere de andre nedefra. skal jeg gøre det eller få den fjernet!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvor tålmodig din tandlæge er. Min tandlæge brugte tre timer på min tand. En time pr. gang. Han sagde, jeg skulle være glad for han var stædig. Det var svært at komme igennem.
    Kort tid efter fik jeg smerter i tanden, men det var kun fordi fyldningen var en smule for høj. Der blev slibet lidt af den og alt var helt i orden.

    http://www.tandlaegeforeningen.dk/Patie ... dling.aspx

    citat
    Mislykkes rodbehandlingen, er der mulighed for at fjerne resten af betændelsen ved tandens rodspids med en rodspidsoperation.
    citat slut


    Jeg kender en, som fik smerter i kinden efterfølgende. Men om det bare var meget uheldigt ved jeg ikke. Jeg tør slet ikke udtale mig om, hvad der er bedst i dit tilfælde.

    Hvad ville jeg gøre. Hvis det var en af de bagerste røg den ud. Hvis det er en længere fremme tog jeg chancen. Hvis det ikke gik kunne den senere fjernes, som i min venindes tilfælde.
    Jeg er vist meget heldig med min stædige tandlæge.
Log in eller Registrér for at kommentere.