Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mærkelig finger! :(

Hej alle.
jeg vil først sige at jeg har bestilt tid hos lægen omsider og skal derhen torsdag. .

men her kommer det, for ca ½ år siden begyndte min lillefinger at klø, jeg tænkte ikke over det og opdagede pludselig en dag at jeg havde nogen små former for blære under huden, meget meget små, men dog med væske i. .
jeg begyndte at lave hul i dem da kløen blev for meget, og siden da er der godt nok sket meget, det har bredt sig helt vildt rundt om min lillefinger, min negl er begyndt at bule og slippe (kødet) agtigt! :/
det gør ikk ondt men klør kun, en gang imellem bliver det for vildt og jeg bider nærmest alt huden af :( og så væsker det i helt vildt store mængder!!
og bid mærke i det er KUN den ene finger og det er KUN i det yderste led :/ ?
en gang imellem heler det op og min finger bliver igen pæn at se på, MEN det holder måske et par dage og så begynder den at blive ru og meget tør og så sprækker den, og det gør ONDT! og så starter det hele forfra :( snøft
jeg fatter ikk hvad der udløser det hele tiden og hvad det overhovedet er startet med :(
jeg har prøvet alle slags cremer og plastre og ja jeg kan ikk finde på mere :(
jeg har enda været på en pencilinkur i 14 dage og uden nogen ændring :(

er der nogen herinde der har en ide hvad ´pokker det kan være???
den ligner snart kun en finger stump fordi neglen stort set er væk og fingren er fyldt med sårvæskende noget der bare ser virkelig klamt ud snøft

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det lyder ikke rart, synes du skal bede lægen om at komme til hudlægen eller en specilist i hud , har du haft en uægte ring på den lille finger med nikkel i det giver blærer i huden som du skriver og det klør volsomt, i lang tid efter, det kunne være en grund, men har du ringe på fingerne, så kan der være gået bakterier i dine sår så det har forværet din syge finger, hvilken farve har din finger, er den blevet mørk rød, eller er den stadig hudfarvet, hvis den er meget mørk rød skal du snart til læge inden det giver mere sygdom, kig lige på din krop du ikke har nogle røde områder, eller røde streger andre steder på kroppen, hvis du skulle have noget så sig det til lægen, så længe du har sådan en dårlig finger så må du holde øje med andre steder på kroppen, og hævede lymfe kirtler, køb noget eddike sur lerjord med omslag på fingeren det kan trække din betændelse ud hvis der er det ud, spis nogle hvid løg det helbreder dig indefra, vitaminer hver dag. smør zinksalve på når fingeren er ved ar revne, creme det fugter fingerne, mandel eller oliven olie er godt til hænder der sprækker i kulden, have denne hånd der sprækker hele tiden når den bliver for tør i huden, hav den i en hanske med vaseline eller olie om så den ikke sprækker. prøv om det hjælper, du må vænne dig til den er blevet sart og skal behandles som en sart finger, held og lykke
  • Indstillinger
    tak skal du have for dit svar ;)

    nej jeg har ikk haft brugt ,noget på min finger af ringe eller sådan noget :( så det kan ikk være det,.
    det eneste jeg kan komme i tanke om jeg pludselig har lavet af nye ting, er at jeg har skiftet job , om det så er noget der jeg ik kan tåle hmmm det må findes ud af . .
    men tak igen :)
  • Indstillinger
    Hej fint ja det kan godt være noget du har reageret på et sted du har mødt, håber du finder årsagen, og får det bedre smil
  • Indstillinger
    Hej Ditte!
    Vil du ikke skrive hvad din læge fortalte dig om din finger? Jeg er bange for at jeg oplever præcis det samme - dog i alle mine yderste led på den ene hånd. Jeg har små blærer under huden, de klør dog ikke, men prikker mere..
    På forhånd tak
    Mvh Maiken
Log in eller Registrér for at kommentere.