Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jalousi

Redigeret 6 december, 2011, 14:52 i Samliv
Jeg er i et ægteskab hvor følelserne er døet ud for mit vedkommende. Jeg bor mest sammen med min mand pga børnene og de økonomiske rammer. Planlægger hvordan jeg skal forlade ham så skånsomt som muligt. Imellem tiden er jeg løbet ind i en mand der i gennem længere tid har givet mig det jeg manglede i mit ægteskab. Vi er blevet rigtig glade for hinanden og jeg elsker ham og han elsker mig. Vi betegner os for at være et par, og han venter kun på jeg får taget en beslutning om hvad jeg vil fremover.
Vi er sammen så ofte vi kan, og er meget tætte. jeg elsker ham virkelig og er ikke i tvivl om at han også elsker mig. Min elsker går meget op i tantra, og fornylig besøgte han en veninde, for at lære noget om tantramassage. de har mødtes nogle gange for at udveksle massage, og det endte med sex et par gange. Da jeg jo stadig er gift føler jeg ikke jeg har ret til at stille regler op for min elsker, men det gør alligvel ondt at tænke på at han har givet en anden kvinde massage og elsket med hende.
Jeg har overvundet det ved at vi har snakket om det igen og igen, og fordi jeg mærker hvormeget han vil mig og hvor svært jeg har ved at undværre ham.
Nu har min dejlige elsker tilmeldt sig et gratis kursus for at lære tantramassage, og det er sammen med 11 andre mænd og kvinder. Et fem dages kursus der indeholder nøgenhed, massage og, nærhed og hvis begge får lyst er det ok med sex. Det er her jeg i den grad føler mig jalous og fuldstændig sat af. Tanken om at han uden mig skal være nøgen sammen med andre kvinder, kærtegne og give dem opmærksomhed og massage, som jeg selv i den grad trænger til, gør virkelig ondt og har slået mig fuldstændig ud. Det skal siges at jeg har en rigtig god elsker og ven, som er meget opmærksom over for mig... Men dette er bare for svært...
Jeg kan slet ikke udtrykke hvad jeg føler, og tænker så lidt at det måske er bedre at blive i et trygt, følelsesløst ægteskab , frem for et kærlighedsforhold hvor jeg skal dele manden med andre... Hvad skal jeg gøre, mene og tro???
Hjælp mig med nogle svar...

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal blive i dit ægteskab hvis du kun vil forlade din mand til fordel for din elsker så er han ikke en du kan have et seriøst forhold med, for han kan være din kæreste og stadig have sex med andre han er typen som kan lide at have åben forhold. hvis han elsker dig ville han ikke have sex med andre kvinder for så er det ikke ægte kærlighed. Skal du forlade din mand skal det være af andre grunde og ikke fordi du mødte en elsker for hvis du forlader ham for at være sammen med din elsker vil du slet ikke få et liv med ham som du ønsker du vil kun blive såret.
  • Indstillinger
    Ikke om jeg ville gøre det bytte, hvis det var mig. Der er forskel på hverdag og de timer du tilbringer sammen med denne mand. Du vil meget hurtigt efterfølgende opdage, det var noget du aldrig skulle have gjort. Han er ikke, som du gerne vil have.
    Og så er det måske for sent at få din mand tilbage, når du opdager det.
  • Indstillinger
    For mig at se, så er der en tredie mulighed. Du lever i et ægteskab, der ikke fungerer; I har børn, og de børn har faktisk ikke særligt godt af at vokse op i et følelseskoldt hjem, så hvis ikke du og din mand kan få tingene til at fungere, så bør I gå hver til sit. Dog skylder I jeres børn at gøre alle forsøg på at finde sammen, men hvis det kuldsejler, så er det bestemt misforstået hensyn at blive for deres skyld.

    Så har du en elsker, som givet er meget glad for dig, men han har da også gjort dig klart, at du ikke en den eneste for ham. Hvis du kan leve med det, så er det det, du gør, men det er dog de færreste, der kan det.

    Så - den tredie mulighed er, at du forlader dem begge to, og det er faktisk mit forslag. Hvad med at finde ud af, hvad lige præcis DU vil med dit liv? Det kan da ikke passe, at dit valg KUN er enten at leve med en mand, du ikke elsker mere, eller at leve med en, der har brug for at tage på kurser og prøve så mange kvinder som muligt. Hvis du vælger ham her, så kan du være helt sikker på at blive dybt ulykkelig. Han vil da helt givet have overordentligt svært ved at forstå, at han "kun" vil skulle nøjes med dig.

    Jeg kunne sagtens forestille mig, at han på et tidspunkt vil foreslå dig, at I måske sammen tager på et sådant kursus, hvor det altså er tilladt at have sex med andre, og han vil helt klart forvente af dig, at du har samme indstilling som han. Og jo - sådan noget vil da givet kunne fungere, hvis begge parter HAR den indstilling, men det er der ikke så meget, der tyder på, at du har, så derfor er det heller ikke ham, du skal satse på.

    Mit forslag er, at du ser på dig selv; hvad vil DU med dit liv - og så er det det, du gør.
  • Indstillinger
    Tusind, tusind tak allesammen for jeres svar, som hver i sær giver noget at tænke på, og giver mig nogle seriøse svar og gode råd, som jeg virkelig har brug for... Stor, stor tak til jer alle...
Log in eller Registrér for at kommentere.