Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vil tabe mig! Men er på lykkepiller

Redigeret 4 december, 2011, 05:13 i Åben debat om overvægt
Hej alle, jeg står i den situation at jeg virkelig gerne vil tabe mig, jeg vejer nok omkring 20 kg for meget, som jeg har taget på i de sidste mange måneder, da jeg har en depression og har trøstespist rigtig meget, nu er jeg så nået dertil, at jeg ikke kan holde ud at se mig selv i spejlet. Så nu skal det væk. Men jeg har hørt lidt, at man tager meget på af lykkepiller, jeg tager mirtazapin, så er det meget svært at tabe sig når man tager de piller? Og jeg ved godt at det er svært at tabe sig, og har også tænkt mig at lægge min livstil om og så begynde at motionere noget mere, men jeg har hørt meget om et prudukt der hedder "kilo trim" som skulle give en et lille "skub" som selvfølgelig skal tages ved siden af en sund kost. Men ville bare lige høre om der er nogen der har nogle erfarinder med pruduktet? Jeg ved at det er et godkendt mærke, så er vel ufarligt. (: På forhånd tak for hjælpen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har en depression, som du er i behandling for, at nu har du taget en del på og vil gerne tabe dig, og selvfølgelig hjælper den overvægt ikke på din depression, men jeg vil ikke anbefale dig at selv begynde på diverse "midler".

    Jeg vil foreslå dig at tale med din læge, fortælle at du nu har det så dårligt med din overvægt, at det vel også påvirker din psykiske tilstand. Muligvis din læge kan hjælpe dig med en henvisning til en diætist, men da motion faktisk er en ganske udmærket behandling for en del depressioner, bør I have en snak om, hvordan og hvorledes.

    Tænk over, hvilken form for motion, du egentlig godt kunne forestille dig at dyrke, og sæt dig så lidt ind denne motionsform.
  • Indstillinger
    Man tager ikke nødvendigvis på af lykkepillerne.
    Som du kan læse i indlægssedlen til din medicin, er er øget appetit og vægtøgning en MULIG bivirkning.

    Der findes ingen former for medicin og lignende som kan give en et skub til at komme i gang med motion og at lave sund mad, og det er det der skal til.
    Man skal passe lidt på med de der midler. Nogle af dem blokerer for fedtoptagelsen, men man skal altså have de sunde fedtstoffer!

    Tal med din behandler. Det er meget muligt at du kan blive henvist til en diætist som kan hjælpe dig, eller at din læge selv har forstand på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.