Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp, jeg er forvirret og bange!

Redigeret 3 december, 2011, 11:05 i Angst
Hej...
Jeg er en dreng på 16 år som bliver 17 om nogle måneder. I de seneste to år har min højde gået mig på hver dag og jeg tænker ikke på andet end min højde. Selvom jeg er 1.75-1.76 irritere det mig grænseløst og har taget virkelig hårdt på mig. Der går ikke et sekund hvor jeg ikke tænker på min højde og jeg bliver tit drillet med den, da alle drengene i min omgangskreds er omkring 1.90. Jeg har tit fået at vide af piger også, at jeg er for lille, og det har medført at jeg nu i snart 2 1/2 har gået og været ked af det. Min far er lige så høj som mig, selvom hans far var 1.95, og min mor er også omkring de 1.70. Jeg har særdeles små hænder, fødder (str 42) og hoved. Jeg kan ikke gå med kasket da min hoved er alt for lille.
For nylig læste jeg om nogle som har fået adgang til et stof GHRP, Hexarelin samt nogle andre. De har medført at personen har vokset mærkværdigt, da de ligesom mig har været rigtig ked af deres højde(lå også omkring starten af 1-70'erne). Da højden som regel er noget man må lære at leve med, ved jeg at det nok ikke er muligt at få lov til, at tage for sin læge. Men da det har gået mig på så længe, og jeg ikke kan se mig selv leve et liv med den højde jeg har, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Min drøm er, at blive lige så høj som min farfar og jeg ville give alt for komme til at blive så høj.
Det lyder måske åndsvagt, og at højden ikke betydet noget, det er det indre. Men for mig er højden virkelig vigtig, jeg ved ikke hvorfor, men da jeg som 12 årig kom i puberteten og var den højeste i min omgangskreds var jeg så glad, og siden har det gået ned af bakke.

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er ved at blive skør.

Kommentarer

• Hejsa :)

Jeg håber ikke folk vokser mærkværdigt (=underligt) af det stof du nævner. Mon ikke du mener bemærkelsesværdigt? :)
    Håber det er ok at jeg retter dig.

Jeg ser overhovedet ikke 1.75 som værende unormalt lille. Tværtimod syntes jeg det lyder temmelig utroligt at alle drengene i din omgangskreds er omkring 1,90.
    Du er ikke engang 17, så du kan nå at vokse mange centimeter endnu. Der kan gå en del år før du er færdig med at vokse.

Jeg tror ikke på, at du vil få noget medicin. Hvis nu situationen var en helt anden og du virkelig var unormalt lille, var det en mulighed at der var et problem med hormonerne som kunne medicineres, men du er af normal bygning, så at medicinere vil efter min mening være helt hen i vejret.

Eftersom du er så besat som du er, så syntes jeg virkelig at du skal tale med din læge.
    Bliver faktisk ret bekymret af at læse, at du ligefrem ikke kan forestille dig at leve et liv med denne højde.
    Jeg syntes også, at du skal tale med fx. dine forældre, for man skal ikke gå alene med noget der fylder så meget - så er det fuldstændig ligegyldigt hvad det er der er et stort problem for en (altså uanset om det er noget der er et problem set med andres øjne).

Jeg er "voksen" og kender mange mænd som er MAX 175, og de har altså et glimrende liv.
    Personligt har jeg altid foretrukket mænd der ikke var for høje. Jeg får ondt i nakken af at kysse en der er 1.90 høj.

Du kan prøve at læse her http://patienthaandbogen.dk/knogler-mus ... 27321.html hvor der blandt andet:
    "Der findes nogle metoder, som øger den naturlige forekomst af væksthormoner i kroppen. Blandt andet indvirker kosten på produktionen. Mange proteiner i kosten kan stimulere udskillelsen, mens meget kulhydratrige diæter, som giver højt blodsukker, undertrykker den. Træning kan også øge væksthormonniveauet. Langvarig moderat træning kan tidoble niveauet, mens korte energiske øvelser kan give en endda større effekt."

Men at blive besat af kost eller træning får dig ikke til at få det bedre. Tal med din læge så du kan få noget psykisk hjælp.
  • Det er helt iorden at du retter mig. Det er ikke udseendsmæssigt jeg har problemer. Vi har 300 elever i 1.g på vores gymnasie hvoraf de 20 "flotteste" bliver valgt til et arrangement og der var jeg deltager, så det er ikke udseendet specifikt selvom jeg synes det at være høj er pænere end at være lille.

Jeg kender da også flere som er 1.75 og mindre, men de fleste er langt over 1.80. Min søsters kæreste er næsten 2.00 og jeg kender da flere som er 2.03 og helt op til 2.16. Jeg forstår bare ikke, hvorfor at jeg har læst om flere som har samme højde som mig, hvor de har haft adgang til disse midler som har gjort, at de selv i en alder af 20 år har kunnet vokse 6-7cm i løbet af 6 måneder fordi de har været utilfredse med deres højde. Der er da også massere af fyre som er tilfredse med deres højde selvom de er lavere end jeg er, men jeg har det bare ikke på samme måde og det ved jeg, jeg aldrig vil få. Det er derfor jeg er så inderligt ønsker, at blive højere og det ved jeg 100% at jeg altid ville blive ved med, også selvom jeg siger jeg ikke vil.

Jeg er helt forstående med, at man ikke kan give sådanne midler til folk som synes det ville være pænere mv. Men da jeg ikke kan få mine tanker fra det, er jeg ved at blive godt irriteret af det. Danmark har verdens 2. højeste gennemsnitshøjde med 1.83 hvoraf Holland holder første pladsen med 1.85. Så 1.75 er stadig lang under gennemsnittet, som højst sandsynligt vil skyde i vejret med de højder de unge har fået i denne generation.
  • Kan du bruge plateau sko, eller anden forhøjer?
  • Jeg er ikke interesseret i at ændre min højde via sko eller lign udstyr. Alt jeg er ønsker er at ændre min højde permanent, da min nuværende højde er en stor plage, selvom den ikke er ualmindelig. Da jeg var lille fik jeg hormon indsprøjtninger, da jeg var udviklingshæmmet. Dog er det godt 5 år siden jeg ramte puberten og voksede fra alle, og derfor ved jeg med sikkerhed, at det ikke er årsagen.
Log in eller Registrér for at kommentere.