Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Fortvivlet og brug for hjælp!

Redigeret 2 december, 2011, 08:05 i Prævention
Jeg har virkelig brug for et råd. For to uger siden glemte jeg min første p-pille i en pakke (har taget p-piller i ca 1 år). Næste morgen havde jeg samleje, og tog derefter den glemte pille og den nye pille og fortsatte derefter med pakken som normalt. Nu to uger efter bløder jeg pludselig lidt, hvilket jeg aldrig plejer uden for min menstruation. Jeg er meget bange for jeg er blevet gravid?
Hvad skal jeg gøre? Tage en test nu, eller stoppe med p-pillerne og vente 7 dage for at se om jeg får min menstruation og så tage en test derefter? Eller skal jeg bare skynde mig at tage til lægen? Mit problem er at jeg ikke bor i Danmark de næste par måneder, så har svært ved at komme til lægen.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig?

Kommentarer

• En urintest er ikke pålidelig efter så kort tid. MÅSKE vil lægen kunne teste ved blodprøve.

Finder det noget usandsynligt at du skulle være blevet gravid, men eftersom du skal være væk i flere måneder syntes jeg da at du skal ringe til lægen på mandag og spørge om du kan blive testet. Det vil jo være noget møg at stå i udlandet og så ikke have mulighed for medicinsk abort (hvis ellers det er det du ville have så frem du blev gravid).
Log in eller Registrér for at kommentere.