Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

AV FOR ****** .......

Hej jeg er en dreng på 15..
Her den anden dag drak noget alkohol (ikke første gang..)
Og nogle timer efter fik jeg en uudholdelig smerte i den øvre del af maven (lige under ribbenene) Det var virkelig slemt det eneste jeg kunne gøre var at rulle rundt på min seng og tænke at det føles som om jeg havde en kniv i maven..
Jeg drak utroligt meget vand og brækkede mig ved hjælp af 2 fingre mange gange.. en halv time - 45 min. senere holdte det op.. phew en omgang..

Det er ikke første gang det sker.. første gang var for 3-4 år siden hvor jeg spiste en burger fra et måske ikke så hygienist sted hvor det så skete.. og det er sket en gang imellem siden da.. Jeg har fået piller for mavesyre (3år siden) .. Men har ingen sure opstød eller smerter i spiserøret..
på forhånd, tak!
(Det er KUN sket ved indtagelse af fra lidt til meget alkohol.. Kan f.eks. uden problemer drikke halvanden liter cola.. så tror ikke det er mavsyre..)

Kommentarer

• Hej synes du skal få en henvisning fra din læge til en kikkertundersøgelse og se hvad den rigtige årsag er til din mave reagere så kraftigt på det du drikker, der må være en logisk forklaring. det cola du drikker er det er det sukkerfri cola, for så kan du drikke mere af det uden maven reagere på det, også selvom du har for meget mave syre, eller mavekatar. er det rødvin du drikker, for det er værere for din mave, der er garve syre i, men andet stærk speritus er også skrap for maven. nogle gange kan man mærke at det svier ned i maven, tarmerne når man drikker det. hej
  • Tak for svaret..
    denne gang skete det ved øl og meget lidt vodka..
    det er også sket ved udelukkende 'smirnoff ice' .. Det er satme træls..
    men nu har jeg fået en tid ved min læge :) .. - tak (og colaen er Ikke sukkerfri)
Log in eller Registrér for at kommentere.