Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i lænd og venstre balle

Redigeret 1 december, 2011, 04:16 i Rygsmerter
Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med.

Har igennem to år været skadet med en fodskade i venstre fod, der senere blev til en ankel skade og en operation med dertilhørende genoptræning (Aug. 2008-Jan. 2011). Fik konstanteret at jeg var en smule platfodet på min venstre fod, hvorfor min fys foreslog nogle såler med en smule støtte til svangen som jeg bruger. I foråret 2011 begyndte jeg stille og roligt med løb og fodbold igen men kunne hurtigt mærke at min lyske ikke kunne følge med til mit aktivitetsniveau, og jeg valgte at tage en pause hen over sommeren hvor jeg lave øvelser for min lyske med et godt resultat!
Så troede jeg jeg var igang, men har kunne mærke at min nedre ryg / lænd har været øm/træt både når jeg har trænet, men også på arbejde (siddende arbejde som studerende).
Forleden fik jeg så ondt i ballen efter en badmintontræning. I starten gjorde det ondt lidt op i den venstre side af lænden, men i løbet af et par dage mærkede jeg det mere og mere ned i benet. Jeg har givet det ro i 2-3 uger og lavet rygøvelser og lyskeøvelser i den periode. Har en mistanke om at mine skader affødes fra min ryg?
Det har hjulpet lidt med pausen, men efter en kort og langsom løbetur igår (3,4 km - 15½ min) kan jeg igen mærke skaden i ballen. Har læst lidt på nettet og tror måske det kan være iskas-nerven der driller.

Når jeg laver mavebøjninger mærker jeg en knasen/knæk i den nedre del af min ryg (ligesom når man strækker sig eller får en anden del af kroppen til at knække) hvilket ikke føles synderligt behageligt dog uden at det gør ondt.

Kan det simpelthen være manglende styrke i den nedre del af min krop der gør jeg gang på gang oplever nye skader?

Det var noget af en smørre og håber i kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Overtræning findes også..... Og uanset hvilken sportsgren, så er det godt med opvarmning..
    Skal du finde en træning der ikek belaster for meget, så prøv med svømning... Du får rørt dig, men din vægt (uanset størrelse) belaster ikke..
    Varmt vandssvømning er sikkert rigtigt godt, med der er vist ventetid.. Så der nok kun de normale svømmehaller du finder..(og nej, jeg vil ikke anbefale vinterbadning til dig)
Log in eller Registrér for at kommentere.