Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Paranoia, hash

Redigeret 29 november, 2011, 08:48 i Rusmidler
For nu to uger siden røg jeg sammen med nogle venner fra gymnasiumet, hash er egentlig ikke noget jeg gør mig særlig meget i, men heller ikke noget som jeg er modstander af. Modsat mange af mine andre venner, så bilder jeg hverken mig selv eller andre omkring mig ind at det er et ufarligt stof, jeg er udmærket klar over diverse bivirkninger det kan medføre sig. Men ihvertfald, så røg mig og mine venner, og vi blev også alle sammen godt påvirket, jeg blev måske en anelse mere påvirket, da jeg som sagt ikke er den store ryger. Vi sidder så og høre noget musik, hygger os egentlig meget godt. Som så mange andre drenge, så tager vi da også pis på hinanden, og vi laver sjov med den sløve tilstand vi alle sammen er i. På et tidspunkt begynder ham jeg sidder ved siden af at prikke mig i siden, og more sig meget over at det kilder, jeg kan heller ikke selv lade være med at grine med på det. Det stopper dog da gutten, fortsat grinende, begynder at sige jeg har noget under min trøje, han fortsætter så og siger det er en kanyle, og at den indeholder aids, af en eller anden grund ændres stemningen fuldstændig for mit vedkommende, og jeg tager det hele meget seriøst. Jeg hverken så en kanyle, eller mærkede noget stik, hvilket jeg, trods min tilstand, mener jeg burde have gjort hvis altså jeg blevet stukket. Han stopper med at prikke til mig, jeg formoder han ud fra mit ansigtsudtryk kan se at jeg ikke finder det morsomt længere. Aftenen fortsatte umiddelbart normalt efter det, men jeg kunne ikke lade være med at tænke over om der nu var en kanyle? og om jeg nu var smittet med aids, eller hiv? De tanker har fortsatte lige siden den aften. Jeg ved at hash kan medføre milde former for paranoia, men desværre så gør den viden ikke situationen mere beroligende. Jeg overvejer nu at bestille tid til lægen for at få tjekket mit blod, bare for at få det af- eller bekræftet så jeg kan slippe af med tanken.

Har lægen tavshedspligt omkring sådan noget?

Og vil han overhovedet tage en blodprøve ud fra dette grundlag?

Håber på nogle brugbare svar, tak fordi i gad læse.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Som udgangspunkt må vi antage, at din kammerat bare lavede en virkelig dårlig og underlig joke - og derfor ingen grund til bekymring.


    However - hvis nu dit liv skulle gå hen og gå fuldstændig i smadder af din nervøsitet, så kan du på diverse hospitaler og klinikker få taget en gratis og anonym test. Jeg vil dog understrege, at det i dit tilfælde lader til at være fuldstændig og aldeles usandsynligt, at du er blevet smittet med noget som helst - som du selv siger: paranoia - og det vil være spild af både din og lægens tid.

    Så giv det en uges tid, og se om tingene ikke falder lidt mere på plads i dit hoved :)
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret :)
Log in eller Registrér for at kommentere.