Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tanker fra en Mor

Hej..

Jeg er mor til en pige på 13 år, som har en spiseforstyrrelse. Hun har fået diagnosen "uspecificeret spiseforstyrrelse" af børnepsykiatrisk amb. på OUH. Men konkret handler det om ikke at ville spise.

Vi har "været i gang" i et halvt års tid nu, og heldigvis har vi nået at opdage sygdommen, inden hun tabte sig til, hvor det blev helbredsmæssigt skadeligt. Hun må absolut ikke tabe sig yderligere, så ender hun under grænsen for, hvad der er forsvarligt.

Som tæt pårørende trænger jeg i dén grad til at tale med nogen, som har det ligesom mig. Jeg har gode venner og familie omkring mig, men de kan ikke helt forstå det. Det er ikke fordi de ikke vil, de kan bare ikke. Og dte er nok meget almindeligt.

Jeg har så mange tanker og bekymringer og indestængte føleleser, som ikke bliver imødekommet. JEG har også behov for aflastning, for at kunne støtte min datter bedst muligt.

Jeg mangler et fristed, hvor jeg kan få lov at være gal på hende, gal på spiseforstyrrelsen, frustreret over den sk*de sygdom.

Hvor kan jeg henvende mig. Er der nogen, der ved det?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.