Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erektion - mangel på vilje?

Redigeret 28 november, 2011, 10:00 i Mandlige sexproblemer
Hej.
Jeg er en ung knejs på 18 år, der har lidt problemer med "vedligeholdelse" af erektion.
Jeg har nu været sammen med min kæreste i godt 1 ½ måned, vi er dybt forelskede og vi nyder hinandens selskab fuldt ud.
Anyways. Når der bliver lagt op til sex føler jeg mig vildt klar, og har på alle måder lyst til hende. Efter vi har nusset, kælet og "pjattet", tager vi skridtet videre til oralsex, hvor jeg heller ikke har noget problem. Når vi skal til og i gang med selve akten, kan jeg mærke at "fyren" pludselig bliver mere og mere slap...dette går mig ret meget på, da vi begge har lyst til hinanden, men altid må aflyse da jeg ikke lige kan samarbejde med det nedre hoved. Hvad kan dette skyldes? - Præstationsangst?
HJÆLP!
(Det skal lige siges, at de fleste af gangene vi har prøvet (i hvert fald hvis det er hjemme hos hende), kan jeg høre forældre gå rundt i huset og lukke døre osv. - kan dette have nogen effekt?).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ja jeg tænker det er fordi der er andre , i huset end jer, jeg ville ikke kunne koncentre mig hvis , hvis de kunne høre mig og jeg kunne høre dem, og heller ikke andre for den sags skyld, er hun også 18 kan i ekke leje et hotel værelse, hvor i kommer fast , der er ro. så skal i ikke pjatte, det tager jeres begges lyst, så længe i ikke er øvede. nogle mænd skal tages hurtigt lige efter erektionen, ellers falder det hurtigt igen, men hvis i har kysset så sendes der bud til underlivet, med fugt, og lyst, og kvinden bliver parart,og manden , meget kommer fra at blive kysset, men mange mænd tror det kommer fra berøring af klitoris, men der er faktisk mange andre zoner på kroppen der er bedre, det kan din kærste fortælle dig , ved let strøj, og tanke om hvad du vil kan også give lyst, så på den måde kan du opvarme din kærste, og bruge glidecrem så det er nemmere,med modstand, brysterne sender også signaler til underlivet, og indersiden af lårene så det kan du øve dig i, i kan ligge sammen efter samleje og kæle kysse, oghvad i har lyst til. det er dejligt, som af slutning. kun fantasien sætter grænser, men i skal begge være trygge ved hinanden, ellers kan ingen af jer, og det vil gøre ondt. held og lykke
  • Indstillinger
    I er 18...
    Jeg tror nu bare, at I skal aftale, at I i mindst en måned ikke har samleje, og så er det ligegyldigt hvor meget I får lyst - men I må have lige så meget sex som I har lyst til - bare uden at have samleje.

    Så bliver presset fjernet, og lige pludselig en dag sker det. Når den måneds tid er gået, så lad være med at lave en aftale. Altså ikke have sådan en dag hvor i flere dage i forvejen aftaler at I skal bolle den og den dag hvor I ved at I er alene hjemme.

    Jeg er ret sikker på, at det er vejen frem.
  • Indstillinger
    Hmm, det lyder bare en smule overilet at skulle tage på hotel for at nyde hinanden, det kan hurtigt løbe op i en del penge. Angående kvinders erogene zoner er jeg ikke helt på bar bund, har en smule erfaring fra tidligere forhold mm.
    Ville det bedste ikke være, at prøve en dag hvor man er alene? - så bliver man da ikke forstyrret af forældre etc. etc.

    Det kunne måske være en idé, tror bare jeg vil få svært ved at skulle få sagt det til hende..
    At aftale hvornår man skal have sex, har vi ikke gjort, det kommer naturligt at der bliver lagt op til det.. og så heller ikke mere end det, eftersom jeg har mit "problem".

    Har tænkt meget på om jeg har præstationsangst, men, føler aldrig pres når jeg er sammen med hende, men, man ved jo aldrig. Hvis det er tilfældet, hvordan kan man så afskaffe denne angst? - er det ved at "fjerne presset" og lære personen bedre at kende?
  • Indstillinger
    Hej ja du kan prøve annas idee, eller skabe din egen idee, for mig skal lysten komme af sig selv og slet ikke være planlagt til en bestemt tidspunkt, eller uge dag, eller lige den dag huset er ledig. derfor mit forslag med at tage evt på hotel, eller hvad med hos dig er der også andre i di hus, for så kunne det vel også være der, ja presset skal helt væk, kun lysten skal bestemme, og ved at holde pause med at være så meget sammen i ugens løb og 14 dage bliver gensynet også at sexlysten bliver mere ægte føelse, og ikke bare noget i gør for at tilfrads stille jer selv eller tænker i tilfredsstiller den anden, hver dags sex kan gå hen bare at blive en pligt, men hold lidt igen og mærk om din kærste er meget med på at have sex. og du selv har lyst. sex er jo ikke det vi kun skal bygge forholdet på. det er respekt, og kærlighed, at sige ja og sige nej. og blive respekteret for sit nej. du skal ikke kun tænke på at tilfredsstille hende, for at kan tilfredsstille nogen, skal du tilfredsstille dit eget ønske først, og opnå du selv ønsker, så opfylder du også hendes højeste ønske hvis hun elsker dig nok. hvis du synes det er dejligt på din krop vil det smitte af til andre. og de vil føle ægte føelser, hvis vi lader som om lader de andre også som om, og det er spild af tid, og kedsomhed. så lær at stole på din krop, og nyd så meget du kan, når det virker, og med positiv tanke, nu ville kroppen ikke være med mere, men så venter jeg til den er klar igen, og forsøger på ny, og holder modet oppe, du skal også være tryg ved kærsten, ved stedet ellers fjerner du ikke angsten, og du er ikke typen til at lukke forældrene ude. så skal i finde andre steder hvor i kan finde tryghed. hvis du er 18 år er du måske ved at flytte hjemmefra, så er der ro i en lejlighed du evt har, eller kan få. så kan du være der med kærsten. håber du finder en god løsning, hej
  • Indstillinger
    Svært ved at få det sagt til hende???? Jeg er ret overbevist om, at hun allerede ved, at du taber erektionen. Måske er hun ligefrem bange for, at du ikke tænder på hende, så det er altså en ret god idé at få sat ord på det.
    At erektionen falder har intet at gøre med, at du ikke er tændt. Det er et problem som rigtig mange mænd oplever i løbet af livet, og at fjerne presset er altså vejen frem.
    Så sig du bare direkte til hende, at du er rigtig ked af, at den ikke bliver ved med at være stiv når I skal bolle, men at du tror, at du måske har præstationsangst, og har læst, at det kan være en idé at lave en regel om al den sex man vil uden at bolle.
    Præstationsangst er ikke et fy-ord. Og om ikke andet, så kan det ihvertfald ikke skade at droppe tanken om at bolle en måneds tid.

    Selvfølgelig skal I ikke tage på hotel eller lignende for at komme igang med at bolle. Så vil der da først for alvor være pres på, og desuden kan jeg overhovedet ikke se idéen i at tage på hotel bare med det formål at skulle have sex. Uanset alder for øvrigt. Om det varer et par måneder eller flere før I kommer i gang med at bolle er da fuldstændig ligegyldigt så længe I nyder hinanden.
    Med hensyn til om det er bedst at prøve en dag hvor I er alene; jo, det er det sikkert! Men at lave en aftale om, at I den og den lørdag skal bolle, fordi forældrene er væk er ikke nødvendigt.
  • Indstillinger
    Så må jeg jo give det mere tid, indtil jeg har fået fjernet presset. Jeg går heller ikke ind for at et forhold skal bygges kun på sex, jeg sætter personligt mere pris på et forhold baseret på følelser og kærlighed (hvilket er tilfældet med hende her).

    Ret ubehagelig tanke alligevel, altså at hun nok ved det. Så sent som i går lå vi og hyggede lidt, følte faktisk godt at jeg kunne gennemføre det, men jeg valgte at stoppe inden..er jeg en freak når jeg siger at jeg hellere vil tage tingene stille og roligt? - og ikke bare skynde mig og kaste mig ud i det?
    (Hun ved godt at hun tænder mig, ret meget..første gang vi skulle til at være sammen, sagde jeg til hende at jeg ikke synes vi skulle forhaste os, da vi rent faktisk godt kan lide hinanden. Sagde at jeg gerne ville lære hende at kende først, og vide hvad der er bag facaden..men at jeg havde lyst til hende, og at det pinte mig at sige, men at jeg for én gangs skyld ville følge den indre stemme).

    Føler mig på en eller anden måde fesen..
  • Indstillinger
    Syntes nu snarere at det er rigtig fedt at du gerne vil tage det stille og roligt.
    Det kan du roligt sige til hende.
  • Indstillinger
    Tror jeg vil gøre det så.
    Det er nu rart med andres syn på tingene også!
Log in eller Registrér for at kommentere.