Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ked af det eller hvad skal man sige??

Redigeret 26 november, 2011, 22:46 i Studerende og unge
Jeg er en pige på 15 snart 16. Jeg går i 9. klasse....
Jeg er typen som presser mig selv meget til at klare mig godt og det fungere fint nok jeg er self. også typen som aldrig rigtig er tilfreds medmindre der står 10-12 som karakter det lykkes så ikke altid...
Jeg har haft problemer med førhen at sulte mig selv lidt og sådan men kom ud af det usunde mønster af mig slev... men jeg har også skåret i mig slev ikke mere end et par gange men....
Jeg er begyndt tit og være ked af det jeg plejer at komme ovenpå igen så snart jeg har haft en fysik/kemi eller matematik time for der er jeg god og det giver mig et slags "sus" men jeg kan ikke rigtig blive glad længere? Jeg kan have en god dag men den føles ikke god jeg har bare lyst til at sætte mig i et hjørne og græde... Jeg har mistet 2 dyr som betød mere end noget andet for mig i løbet af et års tid så det gav et lille ryk i glæden men! Jeg har til tider haft nogle meget gode måneder og uger hvor jeg har været meget glad... men på det sidste kan jeg ikke rigtig finde glæden frem og jeg har snakket med min lære om det... han siger at det har noget at gøre med at jeg er igang med at uvikle mig psykisk (altså blive ældre) men jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor jeg er ked af det?? Jeg kan sagtens skjule det for mine forældre jeg høre musik og sidder på værelset så de lægger ikke rigtig mærke til det.... Men det er svært at være "glad" en hel skoledag så folk ser det og de spørger hvorfor jeg er ked af det men jeg ved ikke hvorfor... Jeg ved ikke hvad jeg skal svare for jeg forstår ikke selv hvad jeg er ked af hvad skal jeg gøre ?? :/ er det nogle som har nogle råd eller andet??

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære ven --du skal have hjælp ---ellers risikerer du at du spiller dit ungdoms-liv --hvorfor må dine forældre ikke vide ar du har det så dårligt ---
    du kunne jo tale med jeres læge ---måske du kunne få nogle psykolog timer
    er der ikke en sygeplejerske der tilhører skolen ---som du kunne snakke med ---om hun har et foreslag ---

    hvor længe har du haft det sådan ---spiser du sund kost ---og får vitaminer ---du mangler måske vitaminer ---
  • Indstillinger
    Hej du er også ked af du har mistet dine to dyr, det er sundt du vil sætte dig i et hjørne og græde. gør du det og høre noget musik samtidig hvis det hjælper dig, hver gang du bliver ked af det er det godt hvis du kan græde, så er der chance for at du kan få det bedre indeni, først når vi har grædt kan vi blive glade igen, er der ander du har mistet i dit liv , venner , en mormor, eller farfar, eller andet, det kan også være du har et savn til nogle , et savn,til din mor og far, du må savne dem, siden du gør sådan, har de ikke tid til at høre på dig. og travlt med arbejdet. og huset, haven der skal passes. gå ud at sig til dem du sagner de høre på dig, eller bliv væk fra maden hvis de ikke ser eller høre dig. så vågner de op for i deres verden er alt som det plejer at være. så begynder de at tænke de skal snakke til dig og tage dig alvorligt. men tale med skole psykologen om de kan hjælpe dig. hej
Log in eller Registrér for at kommentere.