Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Seneskinnehindebetændelse

Redigeret 26 november, 2011, 05:09 i Sportsskader
Hej
Jeg har siden januar 2011 haft seneskinnehindebetændelse i mine håndled. Jeg har virkelig prøvet meget forskelligt for at få det væk. Jeg kan godt lide at styrketræne, og det er nok der betændelsen kommer fra.

På det seneste er jeg blevet så træt af betændelsen, at jeg er begyndt at træne igen, dog putter jeg så Ibuprofen creme på mine håndled efter hver træning. Det skjuler/mindsker smerten.

Er det en holdbar måde at slippe af med betændelsen på?

Håber på tips og råd.

Kommentarer

  • Det hedder sene-skede-hinde-betændelse, og ja, det er et svært ord. :-)

    Jeg har døjet med det i mange, mange år og hos mig er det det blevet til en kronisk lidelse, givet fordi det i sin tid er blevet forkert behandlet, så det er bestemt noget, du skal tage dybt alvorligt.

    Jeg bemærker dog, at du først smører den bedøvende creme på, EFTER din træning, og det tror jeg er fornuftigt nok. Det er det glade vanvid at gøre det før træning, så det godt, du ikke gør det. I gamle dage brugte man at fiksere de dårlige led med gips og den slags. Det var jeg udsat for gang på gang og heldigvis gør man ikke det mere - det er der i mod meget vigtigt at holde gang i leddene, så at du træner, er givet meget fornuftigt, men - du skal gøre det rigtigt.

    Derfor vil jeg råde dig til at gå til din læge og bede om en henvisning til en fysioterapeut med træningsfaciliteter, der kan lære dig, hvordan du skal træne, så du ikke kommer til at overbelaste dine håndled.
Log in eller Registrér for at kommentere.