Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvilke piller skal jeg bruge???!

Redigeret 26 november, 2011, 03:22 i Prævention
Hej. Jeg er en 23 årig pige som skal giftes om ikke så længe, så jeg vil til at bruge prævention. er i tvivl om hvilke slags p-piller jeg skal til at bruge. Lige lidt fakta om mig selv, jeg er 160 cm, 57 kilo, jomfru, dyrker meget sport, ryger ikke, drikker ikke, men har en mor som 32 årig fik en blodprop i hjernen og en onkel som fik en blodprop i benet som 53 årig, så der ligger risiko for blodpropper i familien, men er det begrundelse nok for ikke at tage p-piller? Jeg snakkede med lægen og hun henviste mig til Mini-pe, hvilket jeg ikke ved så meget om. Nogen der har erfaring, eller nogen som har ideer til sikre pillemetoder jeg kan bruge uden at der er for høje risici til blodpropper. Jeg ønsker egentlig mest at bruge de normale p-piller, men ved ikke helt om det er klogt.. Uugh hjælp. jeg skal vælge inden for de næste par dage

Kommentarer

• Find en anden form for prævention , der kan altid være en risiko med alle slags medicin, men måske er det 1 ud af 100,000 , men hvem siger det ikke lige kan blive dig eller mig der bliver den 1, og det må lægerne jo give os ret i, det er muligheden, der er ingen garanti. så noget uden hormoner, spiral, pessar, kondom , femidom , om du tåler sæddræbende crem er spørsmålet men det kan du spørge om. Held og lykke med bryllupet, håber det bliver romantisk. smil
  • Hej
    Tillykke med hinanden.
    Vil I gerne have børn sammen, bare ikke lige nu? Ellers er sterilisation måske løsningen? KH Helle8
  • Som jeg forstår det, så er du jomfru, og vil først have sex efter du er blevet og gift. I og med at den dag snart står for døren, så vil du til at tage p-piller, så du er sikret mod graviditet når I begynder at have sex.

Jeg bliver mere og mere skeptisk over for p-piller for tiden. Og når der er blodpropper i familien... Narh.

Hvorfor ikke bruge kondom, pessar eller spiral?

Hvis din kæreste har haft sex før I bliver gift, så skal du insistere på, at han tager på en sexsygdomsklinik eller til sin læge og bliver testet for sexsygdomme før I har sex uden kondom.
  • Vi er faktisk begge jomfru!! uhm, og vil meget gerne have børn lidt senere... men vil I alle fraråde p-piller eller? Er der nogen der ved noget om mini-pe eller har erfaring med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.