Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg får kvalme når jeg spiser!?

Redigeret 25 november, 2011, 11:28 i Åben debat om spiseproblemer
Hjælp! Jeg er en pige på 16, som her den sidste uges tid har haft problemer med kvalme. Jeg spiser sundt, og spiser ikke mad med tilsat raffineretsukker.
Men jeg får kvalme hver gang jeg spiser og det er lige meget med mængden, nogle gange får jeg endda kvalme når jeg skal til at spise, altså bare når jeg ser og tænker på det!? Jeg har leget lidt med tanken om det kunne være en form for spiseforstyrrelse eller om min krop er i en slags ubalance?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej nej jeg tror ikke det er spiseforstyrelser endnu, men hvis du bevidst tænker disse tanker kan det ikke udelukkes. Det at du kaster op før du spiser, er dit blodsukker der bliver ubalance hvis den bliver for lav inden du spiser skal du kaste op, det kan også være du har været sulten , og du ikke hurtigt nok finder noget mad inden maven begynder at tro der faktisk alerede er kommet mad i maven, og der for laver maven ekstra mavesyre som så sviger i maven og samtidig med lav blod sukker , skal du kaste op. så kan maven også have svært ved bagefter at have fået mad. så når du mærker du er sulten så drik lidt tykmælk , mælk , så du kan nå at finde det mad du skal spise, så du stopper mavesyren. har du sukkersyge siden du ikke får sukker, få tjekket dit blodsukker hos lægen hvis det bliver ved i flere uger og bliv testet for sukkersyge, og så skal du spise så blodsukkert hele tiden ligger jævn, ikke sodavand, salat , frugt hæver også sukkeret, det er grove mad produkter . kartofler, sellerri, gulerødder. rødbedder, kål , ærterbælg, bønner , sådan noget kroppen har brug for at danne kulhydratter, som musklerne skal bruge i kroppen. så kan blodsukkeret ligge stabil så du ikke skal kaste op og blive syg. meget sund mad , giver flotte kroppe. kun lidt mad , om dagen giver kraftige mennesker. så spis og vær lykkeligt, og find ud af hvorfor du ikke tåler sukker. hej
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis du får kvalme af bestemte ting, som du måske spiser tit, vil jeg anbefale dig at se nærmere på Immunogastros hjemmeside.
    Jeg fik selv kvalme ind i mellem pga. problemer med histaminholdige fødevarer.
    God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.