Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

blodtryk - puls og panik

Redigeret 24 november, 2011, 19:56 i Blod og blodsygdomme
Hej

For noget tid siden (måske år) opdagede jeg at når jeg ligger på ryggen og hviler kan jeg se mit hjerte banker. min mave bevæger sig også i takt med hjertebanken.. det føles som om mit hjerte banker hårdt. er dette normalt?

Hver gang jeg vil måle mit blodtryk begydner mit hjerte at banke hurtigere og hurtigere.. Lige så snart jeg tænker på en blodtryksmåler bliver jeg urolig.. og når jeg endelig tager mig sammen til at måle mit blodtryk er "hvile"-pulsen sindssyg høj fordi mit hjerte banker så hurtigt.. er det overhovedet muligt at få et præcist blodtryk når hjertet banker så hurtigt?? derudover er mit blodtryk engang imellem høj. systole når op på 150. andre gange er den omkring 130 hvilket er normalt..
jeg ved ikke hvorfor jeg bliver urolig hver gang jeg skal måle mit blodtryk.. for min rationelle side siger at det er så dumt at blive så urolig, og forhøjet blodtryk er ikke så ualmindeligt.. men samtidig er det ikke noget jeg kan styre..

måske skulle dette være under sygdomsangst???!!!!

Kommentarer

  • Hej du er en af de mennesker der har angst og bliver bange når du vil måle om blodtrykket er normalt, men også det at du ligger på ryggen kan gøre at blodet har sværere ved at løbe frit i blodårene , så derfor dit hjerte slår hurtigere. , hvis du selv skal tage dit blod tryg skal du sidde op , ligge på sidden og i stående stilling og lave faste målinger hver dag i en uge, og morgen, eftermiddag , aften eller til sengetid. så du ser hvordan pulsen og hjertet har det, skriv tallene ned på papir, og se hvad tallene siger. når du bliver bange slår hjertet hurtigere, når du mærker hjertet har svært ved at få blodet rundt, skal du flytte ligge stilling , så der er nemmere passage, i blodårene, og kroppen ikke kommer til at sove. er dine tal på 150 så gå til lægen og se om du skal have blodtryks medicin. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.