Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spytkirtler er gaaet i streke

For ca. et par mdr siden begyndte jer med at have toer mund, ikke bare om naetterne men ogsaa om dagen, mener det bliver vaerer og vaerer for hver dag.
Har konsulteret min laeger her i Argentina, hans recet var tag/drik en slurk naar det er vaertst og ligesom skyld munde, og begynd at laere at leve med det. Naar jeg er her i Buenos Aires er jeg flittig bruger af den corianske massage seng, Nugabest com el. Seragem com, disse massage senge er ofentlige og gratise af benytte, dersom man har tid til at staa i koe, ellers er der en del argentier som lejer den ud for et mindre beloeb.
Jeg har haft gode erfaringer med disse massager behandlinger bl.andet for mine efterbehandlinger af helvedsild for tre aar siden men som kommer tilbage ind imellem.
Deltager gerne i debatten om den toere mund,
Mvh.
Den danske turist her i Argentina indtil naeste aar.
Bjarne70

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej her i danmark er der lavet en sugetabalet, der giver lidt mere våd mund , til dem med bivirkninger af medicin der giver mundtørhed. men at drikke mere vand, er da også en mulighed, men årsagen til din manglende mundvand skulle jo findes en forklaring på, da jeg var ung stoppede mit mund vand også uden grund. jeg blev rådet til at massere spytkirtlel den sidder i kinden, hvis du suger kinden skiftevis ind i hverside af kinden og laver sutte funktion på kinden, kan det være at der bare sidder noget skit i hullerne , og det kan komme naturlig igang igen, ellers må du have råd ved lægerne i danmark når du kommer hjem igen og få det undersøgt. jeg ved ikke om spytkanalen også kan være stoppet, men tåre kanalen kan være stoppet og tårene ikke automatisk løber ned i halsen, prøv at se om der er noget om stoppet spyt kanal, hvis luften og husene er metet tørre dernede, kan det være derfor du udtørrere i munden. men prøv at se, på dine bene om de også har forandret sig i huden, på skindeben, så kan det skyldes luft tørheden, men drik ekstra væske. det skulle gerne hjælpe noget. har du høfeber, eller reagere på støvmider og støv, så bliver du også helt tør i munden og ingen mundvand, der behøver ikke at komme andre symtomer, men ved længere tids høfeber kløer øjnene også , nyser, mm prøv at få det tjekket. held og lykke
  • Indstillinger
    Min tandlæge har anbefalet at tygge på tyggegummi. Det sætter gang i spytkirtlerne. Tør mund er ikke godt, for det gå ud over tænderne, foruden, naturligvis, det føles meget ubehageligt.

    Det eneste minus er, det ser så grimt ud, når man går der og tygger drøv.
  • Indstillinger
    Du risikerer slemme problemer med tænderne, så sørg for ekstra, ekstra god mundhygiejne.

    Søg på
    nedsat spytproduktion
    på google, så kommer der en masse informationer og råd.
    Bl.a. står der her en række råd http://patienthaandbogen.dk/mave-og-tar ... -2256.html
Log in eller Registrér for at kommentere.