Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bliver der gjort nok for stofmisbrugere?

Redigeret 24 november, 2011, 11:08 i Rusmidler
hej alle.

mener i at der bliver gjort nok for stofmisbrugere? der er i forvejen mange tilbud om hjælp til misbrugere.

Der er ca. 27.000 misbrugere i Danmark - i 2006 godt nok, men det er jo ikke alle der ønsker behandling. bør der gøres noget for dem?

jeg mener personligt at der allerede bliver gjort meget for misbrugere. hvad med jer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu har du taget stilling, spørgsmålet er så bare: Ved du noget om hvad der bliver gjort?
    Har du kun læst om alle tilbuddene?
    Har du aktivt deltaget i en misbrugers liv?
    Har du aktivt deltaget som bisidder eller andet f.eks. været pårørende, og været vidne til tilbuddene og kvaliteten af dem?

    Set udefra, ser det ud, som om der er masser af tilbud.
    Ser man nærmere på det, bliver misbrugerne ofte krænket, af dem der siger de vil hjælpe dem.
    Det er et speget problem, man kan ikke tillade sig, at "indfange" misbrugerne og sige til dem, at nu skal i saftsusemig ikke leve sådan et liv, nu skal i tvinges i behandling. Det virker ihvertfald ikke.
    Mange misbrugere vil gerne ud af deres misbrug (siger de), men når det kommer til stykket, så ønsker de det ikke helhjertet, og så virker det heller ikke.
    Misbrugere misbruger alt og alle, så længe man tillader dem det.
    Jeg har mistet to børnebørn på den konto. Moderen var narkoman, og på de hårde stoffer. Hun stjal fra alt og alle, også fra sine børn.
    Alligevel blev der ikke gjort noget. Begge børn var født for tidligt og med abstinenser. Det medfførte ingen konsekvenser for moderen.
    Senere blev hun narkohandler, og først da dette blev opdaget, og hun kom i fængsel, anbragte man børnene. Moderen havde/har forældremyndigheden.
    Nej jeg synes ikke der bliver gjort nok.
    Børnene var på anbringelsestidspunktet 9 og 12 år. Jeg har ingen kontakt med dem, og har ikke set dem i mange år. Jeg ved ikke hvordan de har det o.s.v.
    Kun ved jeg, at kommer de en dag, og spørger til deres farfar, ja, så kan jeg meddele dem, at både deres farfar og deres oldemor er døde. De fik ikke mulighed for at deltage eller at sige farvel.
    Jeg for min part, har ikke lyst til at invitere problemerne indenfor dørene. Jeg vil ikke samarbejde med kommunen i tilfælde af, at de pludselig mener, at børnene skal tilbage i familien og evt. forsøger at skabe kontakt.
    Det jeg har været vidne til i mange år, er under al kritik.
  • Indstillinger
    jeg var ikke klar over at det forholdt sig sådan?
    Der burde klart gøres mere for at hjælpe de børn der komme i klemme, når deres forældre har et misbrug!
Log in eller Registrér for at kommentere.