Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svamp i skeden

Redigeret 31 januar, 2012, 20:38 i Åben debat om sex
Hej.
Jeg har lige fået konstateret svamp i skeden og har taget fluconazol nycomed som behandling. Nu er spørgsmålet bare hvor lang tid der går før det er okay at have sex med min kæreste igen..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er du en mand eller kvinde? Kvinder får en enkelt pille som de skal sluge og så går det væk i løbet af et par dage.
    Mænd får creme som de skal smøre på pikken i 2 uger (brug alt cremen op) og derefter burde de være sikre igen.
    Jeg kender ikke mærket som du siger du har fået, derfor kan jeg desværre ikke svare helt præcist.
    Det kommer også an på hvor længe du har gået med svampen. Hvis du er kvinde og har gået et godt stykke tid og det ligefrem er begyndt at gøre ondt når du sidder ned eller går rundt,fordi dine skamlæber er hævet op, så kommer der nogle hvide belægninger nede ved skeden. Så kan det godt tage et par ekstra dage før det er helt væk.

    I hvert fald, husk endelig at skifte håndklæder og andre lignende ting som i deles om omkring det område, for det smitter også via håndklæder osv. Alt hvad der kommer i kontakt med dit lem/skede vil kunne smitte.
Log in eller Registrér for at kommentere.