Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forskudt "neder-parti"?

Redigeret 21 november, 2011, 20:24 i Rygsmerter
Hej! Dette er måske ikke super revelant for debatkategorien, men jeg kunne ikke finde et andet sted af skrive. Her sent i august, var jeg på hyttetur med gymnasiet. Der var så sådan en slags snor med en pind i, der kunne svinge en fra den ene side af en forholdsvis stor mudderpøl til en anden. Nede i denne muderpøl lå en træstamme, og da jeg skulle svinge mig, slog jeg direkte sagt røven lige ind træstammen. Det gjorde ondt, men ikke mere ondt end at jeg ikke tænkte over det så meget bagefter. Det gik så hen og blev ømt i venstre balle i 1-2 uger bagefter, og siden da har jeg ikke tænkt så meget over det. Nu er jeg dog begyndt at blive øm, eller utilpas i "røv-partiet", og har oplevet nogle underlige ting. Lige en 5-6 centimeter over halebenet, på hver sin side af rygsøjlen, synes jeg ligepludselig der er to knogler der stikker mere ud end de plejer. Sådan så at jeg synes de støder på stole når jeg sidder i dem.

Er disee ting normale? Er det mig der er paranoid, eller er der noget om snakken? Evt. hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej synes først du lige skal forbi lægen og få røngten billed om noget er sket på din rygsøgle. og så er det enten kiropraktor eller fysioterapiujt der skal få din ryg til at komme i hak igen, men hvis der ikke er noget andet galt, du skal holde dig helt i ro og kun gå for at komme på toilet, du skal være indstillet på nu du ikke må gå i flere uger herefter eller løfte tunge ting, før din ryg er rask igen, så der ikke sker skade på nerver der kommer i klemme, eller din diskus ikke er blevet beskadet ved skaden, så er det vigtigt du er rolig indtil du og lægen finder ud af hvad det er, jeg synes du skal betrakte det som en hurtig undersøgelse, når knoglerne stikker op, det du ikke har mærket noget før nu, er at kroppen selv bedøver sin skade, så du ikke mærker smerte til at begynde med, men først senere, så nu skal du kontakte lægen, sørg for at have tlf, og mad i nærheden og hjælp i huset til at hjælpe dig, når de retter ryggen, kan du ikke komme af sengen, og hente mad og meget andet, hvis det er meget slem, nu du er blevet skadet, vil det komme tilbage med problemer og smerte der i fremtiden, så det skal du fremover lære at tage hensyn til, med løft og bevægelser, men det vil fysioterapujten fortælle dig. bare spørg dem hvis du er i tvivl. også lægen, god bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.