p-pille opkast
Hej, er lidt i tvivl om risikoen her for at blive gravid ? havde sex min kæreste søndag, dagen efter jeg var startet på første uge. (havde også sex dagene før under menstruationen hvis det har noget at sige) Og fredag (5-6 dage efter) var jeg rigtig dårlig, og kastede min pille op et par timer efter jeg havde taget den. Og fik ikke taget en ny, fortsatte pakken som intet hændt dagen efter. I indlægssedlen står der at der er risiko for at blive gravid ved glemt pille hvis man har haft samleje inden for 7 dage - men er det ikke ret usandsynligt at sædcellerne lever så lang tid? er der stor risiko her, for har ikke lyst til først at finde ud af det 3 uger henne
Er der grund til bekymring her?
Går også ud fra at der skal bruges andre former for prævention ind til jeg starter på næste periode?
på forhånd tak :-)
Er der grund til bekymring her?
Går også ud fra at der skal bruges andre former for prævention ind til jeg starter på næste periode?
på forhånd tak :-)
Kommentarer
Hvis du er startet på en ny pakke, og derefter haft sex burde du ikke være gravid.
Men du er ikke beskyttet i den periode, hvor du har kaste pillen op, så er resten af perioden er usikker og du skal bruge en anden form for prævention hvis/når du har sex.
Prøv at læs indlægsedlen igen.