Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømhed efter halsproblem

Redigeret 21 november, 2011, 08:39 i Åben debat om forkølelse
Hey allesammen.

Da jeg vågnede igår havde jeg det de fleste nok ville betegne som den slags slim i halsen der gør at man har ondt når man synker. Det gik over i løbet af dagen, men om aftenen kom det tilbage i sådan en kraft at jeg var sikker på at jeg nu skulle bruge de næste par dage på at have halsbetlændelse. Jeg kunne ikke synke min mad uden at det gjorde ondt, og jeg kunne ikke snakke uden at det gjorde ondt. Spiste nogle strepsiler hen af dagen og drak rigeligt med te og bollioun (staves). Da jeg vågnede her til morgen var det fuldstændig forsvundet, jeg kunne igen synke, og snakke normalt og alt var som det skulle være. Men efterfølgende har jeg fået en underlig ømhed når jeg trykker migselv blidt på halsen lige under øreflippen og kæben.

Jeg aner ikke hvorfor det sker, men hvis der er nogen der kan nikke genkendende til lignende situation, må i meget gerne skrive et svar herpå. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Halsbetændelse er en tilstand, der oftest kræver antibiotika, men mon ikke der her handler om en snert af en virus, der forsvinder af sig selv?

    Jeg har da også oplevet at få vældigt ondt i halsen og tro, at nu skal jeg til at være syg, og så er der netop sket det, som du også oplever, nemlig at det hele falder til ro igen.

    Du har da været god ved dig selv, at netop tage disse hensyn med te, et par Stripsils og noget bouillon, så du har sikkert fanget denne virus i opstarten. Din ømhed forsvinder sikkert i løbet af få dage igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.