Hjem Rusmidler Rusmidler

Ecstasy

Redigeret 23 november, 2011, 12:48 i Rusmidler
Hvilke bivirkninger er der ved at tage ecstasy? Hvordan påvirker det en psykisk og fysisk?

Kommentarer

  • Ecstasy (MDMA) påværker dig en del psykisk.. Du vil kunne mærke en nedtur op til 1-2 uger efter du har været "på", men nedturen forsvinder igen så snart din kemiske balance i hjernen er udlignet igen. Det ecstasy gør, er at det frigiver nogen stoffer i hjernen som gør dig glad. Når du så har opbrugt alle de "stoffer", så kommer nedturen. Så længe der er ubalance i kemien, så vil du kunne blive ramt af en nedtur.. Dette fortager sig dog igen!

    Nogen kan risikere at få en psykose - dvs. nedturen vare længere, måske resten af livet.. Så det er ikke helt for sjov :-)

    Vedr. fysiske bivirkninger kan du føle dig træt og udkørt i en uge eller to efter, alt efter dosis selvfølgelig. Dine organger kommer også på overarbejde, så de vil sikkert også tage skade af længere tids forbrug/misbrug.

    Så vidt jeg ved, er det bevist at ecstasy ikke er så skadeligt som antaget, hvis man husket at holde jævne mellemrum mellem sine trips, så hjernen får lov at blive "bygget op" igen. Dog er jeg ikke i tvivl om at der altid vil komme mindre men eller skader af brugen af ecstasy. Nogen er dog mere disponerede for psykoser end andre. Folk med en god psyke og gode omgivelser, kan efter min mening sagtens bruge ecstasy en gang eller to om året uden at tage skade af dette. Dog igen ikke i overdrevede mængder. Alt med måde :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.