Hjem Sport, motion og ernæring Sund kost

"læge" Arne Astrup

Redigeret 20 november, 2011, 02:55 i Sund kost
Så er han der igen!
I TV-news den 19. november fremstod han med påstanden om at ost nu IKKE er kolesterolfremmende. For mig er det et signal om at den "gode" hr. Astrup nu henter millionerne i landbruget - mejerierne.
Det er ganske utroligt at han kan arbejde under Københavns Universitet, være leder af et institut, på trods af sine årelange løgnagtigheder omkring ernæring.
Kan man ikke gøre ham ansvarlig? Han er nærmest kriminel da han skader store dele af befolkningen. Det er jo kvaksalveri når han mod bedre vidende vildleder folk.
Han har afgivet et lægeløfte - hvis han er læge, og det han råder folk til strider mod det lægeløfte han har afgivet.
Jeg ved det - han er glat om en ål, men det er den slags mennesker jo.
Hvad siger læserne af dette indlæg?

Kommentarer

  • Hej Jopaku

    Jeg husker tydeligt, dengang Arne Astrup fik penge af sukkerindustrien og lavede forskning, der viste at sukker ikke feder!

    Og det er underligt, at Arne Astrup kan fortsætte, som om intet var hændt, efter i årevis at have trukket indrømmelsen af sin tidligere fup-forskning ud:

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =9/menu=5/

    At han er glat som en ål, kan jeg kun give dig ret i. Enhver anden ville være beskæmmet.

    Men derfor kan det da godt være sandt, at ost ikke på virker kolesteroltallet i uheldig retning. Jeg er i hvert fald glad for nyheden, for jeg elsker ost. Jeg har i lange perioder helt måttet lade være med at købe ost, for hvis jeg har det, så kommer jeg somme tider til at spise for meget af det.

    Ikke at jeg er så bange for højt kolesteroltal, men min læge er, og jeg orker ikke en diskussion om kolesterolsænkende medicin, så jeg holder kolesteroltallet nede med naturlige metoder.

    Nu er det jo sådan, at videnskaben ikke bare accepterer et nyt forskningsresultat, bare fordi én enkelt undersøgelse viser dette resultat. Normalt skal der stribevis af undersøgelser til, før videnskaben siger god for resultatet. Så lad os nu afvente yderligere forskning.

    I mellemtiden vil jeg spise ost i moderate mængder.

    Men at Arne Astrup kan fortsætte, som om intet var hændt – det undrer også mig.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Her i huset har vi længe længe været trætte at at høre fra "videnskaben", så var det ene sundt og så det andet. Dagen efter var det modsat.
    Jeg husker også tiden, da havregryn var usundt at spise. Man kan ikke lukke et blad op uden der står et eller andet om "sundhed".

    Efter vores mening ødelægger de såkalde vidende mennesker vores sundhed. Om ikke andet så nerverne. Man bliver et nervevrag, hvis man skal tro på og efterleve alt deres vrøvl. Men naturligvis, så kan der komme gang i salget af nervemedicin.

    Dengang, jeg for længe siden sørgede over min utro eksmand, spurgte jeg lægen, hvad jeg dog skulle gøre. Sikken også et sted at gå hen med en sorg, men i mangel af bedre, halleluja.
    Han gav mig knagme psykosemedicin. Dengang vidste jeg ikke noget om alt den slags. Jeg blev så syg. Pillerne røg ud og jeg græd færdig. Var manden rigtig klog, jeg spørger bare.

    Vi har taget den beslutning her i huset. Vi spiser det vi har lyst til. Min mand spiser meget ost. Han gider overhovedet ikke høre på dem. Jeg har hørt for meget efter, men livskvaliteten bliver ødelagt, hvis man hele tiden skal overveje dit og dat.
    Jeg kommer sukker i kaffen. Vi kommer knasesukker på rødgrød. Vi spiser smør på rundstykket.
    Så er vitaminer usunde, så kan de ikke undværes.
    Jeg gør det, jeg selv tror er sundt. Jeg spiser ikke alt for fed mad. Nå, men det kan vi heller ikke lide, sååå

    Vitaminpille får vi også. Jeg tror på vitaminerne. Det er simpel logik, at kroppen skal have vitaminer. At man heller ikke skal være smadderfed.

    Nu har vi længe læst mælk ikke er sundt, man skulle drikke skummetmælk. Forleden læste jeg mælk er sundt, men ikke skummetmælk. Jeg kan ikke lide skummetmælk og har aldrig drukket det. Jeg holder mig til mælk. Dem, der ikke vil have mælk har vel bedre af at undvære det. Jeg tror på kroppen fortæller mange ting, hvis man "lytter". Og min krop siger, mælk.
    Jeg har aldrig spist meget salt. men nu fortæller kroppen mig, jeg skal have lidt salt. Jeg spiser et par saltkorn. Det gør godt.

    Jeg gider "dem" ikke mere. Ufatteligt min farmor blev 95 år uden kolesterolmedicin. Hun faldt, en knogle var brækket. Så kom hun på sygehuset for første gang nogensinde og det kunne hun ikke overleve.
    Min elskede farmor, jeg håber vi mødes en dag.

    Min mor blev 88 år uden kolesterolmedicin. Hun var blevet ældre, hvis noget medicin ikke havde givet hende en maveblødning, som hun lå hjemme alene og fik om natten.
    Min svigermor og en bekendt nærmer sig 100 år. Ja, min svigermor har de endelig fået tvunget medicin i.
    I hendes høje alder skulle hun have blodtryksmedicin. Nå ja, blodtrykket må ikke være højt, det tror jeg på. Men hendes var slet ikke særlig højt og så medicin efter en måling. Hun har ellers altid haft et lavt blodtryk. Næe, det var nok snarere besøget hos lægen, der satte blodtrykket op.

    Siden har hun haft det knapt så godt, for medicinen gør hende svimmel. Så nu går hun med rollator. Man må jo håbe hun ikke havner på sygehuset.
    Lægen hjælper ikke meget, når der er problemer. Ikke de læger, jeg har truffet, nåe ja, med undtagelse af to læger.
    Medicin, fordi staten skal spare, har mere eller mindre ødelagt 10 til 12 år af mit liv. Men skidt være med det, hvad betyder mit liv for samfundet, intet.


    Husk lyd:

    http://www.youtube.com/watch?v=fpqeYBtV_ws
Log in eller Registrér for at kommentere.