Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvordan ser hvid afføring ud ?

Jeg har i dag haft afføring, som så lidt mærkelig ud .. Den var brun, men lidt hvidt , som om der var noget klistret på den altså det hvide.. Jeg har hæmoride, og i den forbindelse tager jeg stikpiller som er hvide, men ved ikke om det er det..For jeg tog den sidste stikpille igår eftermiddags, og havde ikke det hvide på afføring om aftenen..

Så er der nogen der kan fortælle hvordan hvid afføring ser ud.. ? Er den helt hvid?

Kommentarer

• Hej det lyder til du har normal afførings farve , det er selve afføringen du skal ligge mærke til der bliver hvid eller helt lyse gul, grøn eller sort, så skal du straks søge læge, men det lyder som slim fra tarmen, med rester fra din stik pille, det har nok været noget i ende tarmen, ellers når du har afføring , så lav i en spand, så du kan se hvad det hvide er om det er slim eller betændelse eller andet, og tag afføringen med i en plast pose med op til lægen hvis du er i tvivl hvad det kan være, de laver også afførings prøver hos lægen , selv om det kan være lidt pineligt. held og lykke
  • Hvid afføring er hvid. Jeg så det på et toilet, hvor den forrige "kunde" ikke havde skyllet ud.
    Hvid afføring har, så vidt jeg ved, noget med galden at gøre, men tag det roligt, det var jo kun en smule. Måske bare en engangsfornøjelse, noget du har spist.
Log in eller Registrér for at kommentere.