Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

diabetes 2 og køretest

Redigeret 16 november, 2011, 06:14 i Åben debat om diabetes
Jeg har diabetes 2 er 64 år hvert år skal jeg til en køretest fordi jeg har diabetes 2 har andre hørt om det jeg har ikke og dem jeg har talt med har heller ikke hørt om det før hverken kørelære eller motorsagkyndig eller andre jeg har talt med som har diabetes enten 1 eller 2 håber jeg får en del svar da det er vigtig for mig

hilsen vejaus47

Kommentarer

  • http://www.diabetes.dk/Aktuelt/Nyheder/ ... t=&dtype=1

    citat
    Diabetikere skal kontrollere deres diabetes tilfredsstillende for at få kørekort. Det fremgår af et udkast til nye kørekortregler, som Justitsministeriet netop har sendt i høring.

    Af Helen H. Heidemann, journalist i Diabetesforeningen

    Fremover kan mennesker med diabetes måske slippe med ”kun” at forny deres kørekort hvert tredje år og ikke som nu hvert andet, hvis de får insulin eller anden medicin, der kan give akut lavt blodsukker (hypoglykæmi).

    citat slut


    Sådan, som jeg læser det står der intet om køretest, men om fornyelse af kørekortet. Det vil sige lægen skal kontrollere alt er i orden. Såfremt der ikke er noget galt får man fornyet sit kørekort.
  • jeg har været oppe til en køretest og skal op hert år men har aldrig hørt om andre der skal det men det kan jo være fordi jeg blev uvenner med en læge på hvidovre hospital han var godt nok i hjerte og kar sygdomme men blander sig i alle andre sygdomme
    hilsen vejaus
Log in eller Registrér for at kommentere.