Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bristet kondom? Gravid eller ej?

Redigeret 17 november, 2011, 05:03 i Prævention
Hej med jer.
Jeg er en pige på 15 år, som har en sød kæreste. I lørdags (kl. 23 CA) havde vi sex - ikke første gang.
Da han kom og trak sig ud, var det lige som om at kondomet ''gled af'' (først da han trak sig ud). Min tvivl ligger så på, om jeg evt. kan have fået sæd ind i mig, efter han kom, eftersom at kondomet gled af? Der var sæd i kondomet bagefter.. Jeg er meget i tvivl, da jeg har ægløsning lige nu. Håber på et hurtigt svar.

Mvh Cecilie, 15 år

Kommentarer

• Det skal lige understreges at det først var da han trak sig ud, at det ligesom gled af!
  • I overskriften skriver du "bristet kondom", men som jeg forstår dit indlæg, så gled kondomet ned af penis i forbindelse med at han trak sig ud.

Der er umådelig stor forskel.

Hvis kondomet bristede - altså der gik hul i det - så er det meget sandsynligt at du fik sæd i dig, selvom der stadig også var sæd i kondomet.

Hvis kondomet gled ned af penis da han trak sig ud - altså sådan at noget af kondomet blev i dig og noget af det hang uden for, eller kondomet sad på hans penis men fx. halvdelen af det hang og dinglede - så må sæden formodes at være forblevet på hans penis og i kondomet.
    Du får jo kun sæd i dig hvis kondomets åbning er inden i dig.

Uanset hvad er det ihvertfald for sent med en fortrydelsespille.
  • Ups, det kan jeg da godt se!
    Det beklager jeg meget..

Kondomet hang ligesom du sagde sådan halvt ude, imens resten var inde i mig - med åbningen ud af (ikke ind mod mig), så det må formodes at jeg ikke er gravid.

Tusind tak for hjælpen!

Mvh Cecilie
  • nej man kan godt være uheldigt at sæd aligevel løber tilbage, jeg har været udsat for det samme , men min læge sagde jeg skulle straks bare ved mistanken have fortrydelses piller det kommer an på hvordan i ligger sammen når han trækker sig ud, hvis i bliver lidt sammen efter samleje og han venter med at trække sig ud efter at penis ikke er stiv mere, så kommer problemet at kondomet glider af , når han slapper af, så kan den jo ikke hænge fast længere, så for at undgå det igen må han trække sig ud lige efter samleje, og når han har sine underbukser på igen kan i ligge og efterhygge, det er altid rart lige efter, som en god afslutning. så hvis du stadig er itvivl, så tale lige med lægen. held og lykke
  • Hej spider :-)
    Han trak sig helt ud, lige bagefter - og jeg følte ikke at jeg kunne mærke noget sæd overhovedet .. Så jeg håber på det bedste. Fortrydelsespille er også for sent nu, desværre ..

Mvh Cecilie
  • Hej fint, så skal nu ikke være nervøs , det er dejligt for dig. ja jeg ved det er forsent med fortrydelsespiller , dem skal du have hurtigt lige efter. men bare din menstruation kommer , de næste par gange nogenlunde reglmæssig , i flere dage med blødning , så er der mindre chance for graviditet, men vær forsigtig , køb noget sæddræbende crem du kan få i skeden ved samleje hvis i er uheldige. nogle kondom er der også sæddræbende crem i så der er mindre risiko, held og lykke
  • Selv hvis spørgsmålet var stillet umiddelbart efter samlejet så der var tid til at tage en fortrydelsespille, syntes jeg altså det ville være dumt at udsætte kroppen for den omgang hormoner i et tilfælde som det her.

Helt ærligt, når kondomet hænger hænger halvt ude af kvinden, som Cecilie tydeligt skriver det gjorde i dette tilfælde, så er det da komplet umuligt at sæd skulle kunne kravle ud af kondomet, op ad siden på det og videre ind i skeden og så kæmpe sig hele vejen op til ægget - og så befrugte det også.

Det er en helt anden sag hvis kondomet springer eller det glider af inde i kvinden.

Cecilie - I skal huske lige at holde fast i kondomet ved roden af penis når han trækker sig ud, hvilket han skal gøre umiddelbart efter udløsning.
Log in eller Registrér for at kommentere.