Bristet kondom? Gravid eller ej?
Hej med jer.
Jeg er en pige på 15 år, som har en sød kæreste. I lørdags (kl. 23 CA) havde vi sex - ikke første gang.
Da han kom og trak sig ud, var det lige som om at kondomet ''gled af'' (først da han trak sig ud). Min tvivl ligger så på, om jeg evt. kan have fået sæd ind i mig, efter han kom, eftersom at kondomet gled af? Der var sæd i kondomet bagefter.. Jeg er meget i tvivl, da jeg har ægløsning lige nu. Håber på et hurtigt svar.
Mvh Cecilie, 15 år
Jeg er en pige på 15 år, som har en sød kæreste. I lørdags (kl. 23 CA) havde vi sex - ikke første gang.
Da han kom og trak sig ud, var det lige som om at kondomet ''gled af'' (først da han trak sig ud). Min tvivl ligger så på, om jeg evt. kan have fået sæd ind i mig, efter han kom, eftersom at kondomet gled af? Der var sæd i kondomet bagefter.. Jeg er meget i tvivl, da jeg har ægløsning lige nu. Håber på et hurtigt svar.
Mvh Cecilie, 15 år
Kommentarer
Der er umådelig stor forskel.
Hvis kondomet bristede - altså der gik hul i det - så er det meget sandsynligt at du fik sæd i dig, selvom der stadig også var sæd i kondomet.
Hvis kondomet gled ned af penis da han trak sig ud - altså sådan at noget af kondomet blev i dig og noget af det hang uden for, eller kondomet sad på hans penis men fx. halvdelen af det hang og dinglede - så må sæden formodes at være forblevet på hans penis og i kondomet.
Du får jo kun sæd i dig hvis kondomets åbning er inden i dig.
Uanset hvad er det ihvertfald for sent med en fortrydelsespille.
Det beklager jeg meget..
Kondomet hang ligesom du sagde sådan halvt ude, imens resten var inde i mig - med åbningen ud af (ikke ind mod mig), så det må formodes at jeg ikke er gravid.
Tusind tak for hjælpen!
Mvh Cecilie
Han trak sig helt ud, lige bagefter - og jeg følte ikke at jeg kunne mærke noget sæd overhovedet .. Så jeg håber på det bedste. Fortrydelsespille er også for sent nu, desværre ..
Mvh Cecilie
Helt ærligt, når kondomet hænger hænger halvt ude af kvinden, som Cecilie tydeligt skriver det gjorde i dette tilfælde, så er det da komplet umuligt at sæd skulle kunne kravle ud af kondomet, op ad siden på det og videre ind i skeden og så kæmpe sig hele vejen op til ægget - og så befrugte det også.
Det er en helt anden sag hvis kondomet springer eller det glider af inde i kvinden.
Cecilie - I skal huske lige at holde fast i kondomet ved roden af penis når han trækker sig ud, hvilket han skal gøre umiddelbart efter udløsning.