Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål om amfetamin

Redigeret 12 juli, 2012, 09:27 i Rusmidler
Hej,

Vi vil gerne lægge op til en debat om amfetamin, og vi håber, at I vil byde ind med nogle gode svar.

Vores spørgsmål er, om I synes, at amfetamin burde være lovligt i Danmark? - ud fra en sundhedsmæssig betragtning.

Mvh.

Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg mener ikke det bør være ulovligt, men heller ikke frit tilgængeligt.
    ikke alle kan styre det, og bliver meget let fristet. amfetamin kom jo ud i starten som slankemiddel, men der var man ike klar over alle de bivirkninger der medførte, og man blev meget let afhængig af stoffet.

    hvis det skal være lovligt i Danmark, skal man helt klart oplyse MEGET mere om det end man gør idag, specielt omkring bivirkningerne.

    jeg frygter at vi bliver en nation af misbrugere, hvis det bliver lovliggjort.
  • Indstillinger
    Redigeret 15 juli, 2012, 13:57
    læg det fri ? Men under lægekontrol Hårde stoffer........ Ingen skade i det. Kun hvis man er afhængig og skal skaffe hele tiden. Så ødelægger man alt for sig selv og sine omgivelser. ellers nyd livet tag en sterg nu og da og slap af. men klart hvis det hver dag så stop el søg hjælp kh jb
  • Indstillinger
    Det er da det værste gang ævl at fyre af!
    Amfetamin skal under ingen omstændigheder legaliseres, og det samme gælder alle andre hårde stoffer.
    Hårde stoffer er roden til alt ondt! Folk der tager hårde stoffer gør det udelukkende for at kompencere for et (bevidst eller ubevidst) psykisk problem, hvilket i sidste ende gør problemerne meget værre, og i værste fald ender med psykoser.

    Ingen mennesker tager hårde stoffer en enkelt gang - og hvis man først får smag for det, så tager det overhånd, og alle som benægter dette, har højst sansynligt selv et misbrug om de vil det eller ej.
  • Indstillinger
    hvem ævler nu hvis du afhængig søg hjælp. Man kan styre det medmindre man er hook. Det må du jo vide mere end mig. Men jeg har en holdning om det bedre at styre sådan noget skidt under former bdre end dumme idioter styerer folk liv og kr og hvad dermed følger. Men klart hvis man ikke kan styre sit misbrug om det slik coke hash sprut piller sex el for den sag skyld bide negle så har man brug for at komme til hjælp men ellers nyd dog livet se lidt positivt på livet. Det sgu ikke alting der skal gå gennem amf tværtimod. Men misbrug er styret af lakajer.
  • Indstillinger
    Jeg er også fundstændig imod at lovliggøre sådan et stof!
    Og jeg giver den forrige person fuldstændig ret i, at hvis man siger man kan styre det, så er man da helt sikkert selv godt i gang med et misbrug! jeg ser det OVERALT!
    Folk siger de kan styre det, og VUPTI!!! de kunne ikke styre det, og ANEDE ikke engang at de var NØDT til at afvænnes osvosv.
  • Indstillinger
    Klart det skal forbydes. Det jo også forbudt at have. Hvis du køber el opbevarer det så du jo også ulovlig. samt i lakajernes verden Så bare stop det møj.
  • Indstillinger
    Legalisering af amfetamin..!? Troede det var hash som lå på dén dagsorden? - men så har jeg set det med :)

    I forhold til spørgsmålet om hvorvidt amfetamin skal være lovligt eller ej, så findes der altså allerede receptpligtige amfetamin præperater på det danske marked. Kært barn har mange navne,men det bedst kendte er nok 'Ritalin' som ordineres af læge eller psykiater til folk som lider af ADHD -Eller den meget sjældne sygdom 'narkolepsi'.
    Så en debat om legalisering,skulle i så fald være om den skulle udfries til håndkøb.. ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.