Spørgsmål om amfetamin
Hej,
Vi vil gerne lægge op til en debat om amfetamin, og vi håber, at I vil byde ind med nogle gode svar.
Vores spørgsmål er, om I synes, at amfetamin burde være lovligt i Danmark? - ud fra en sundhedsmæssig betragtning.
Mvh.
Mette
Vi vil gerne lægge op til en debat om amfetamin, og vi håber, at I vil byde ind med nogle gode svar.
Vores spørgsmål er, om I synes, at amfetamin burde være lovligt i Danmark? - ud fra en sundhedsmæssig betragtning.
Mvh.
Mette
Kommentarer
ikke alle kan styre det, og bliver meget let fristet. amfetamin kom jo ud i starten som slankemiddel, men der var man ike klar over alle de bivirkninger der medførte, og man blev meget let afhængig af stoffet.
hvis det skal være lovligt i Danmark, skal man helt klart oplyse MEGET mere om det end man gør idag, specielt omkring bivirkningerne.
jeg frygter at vi bliver en nation af misbrugere, hvis det bliver lovliggjort.
Amfetamin skal under ingen omstændigheder legaliseres, og det samme gælder alle andre hårde stoffer.
Hårde stoffer er roden til alt ondt! Folk der tager hårde stoffer gør det udelukkende for at kompencere for et (bevidst eller ubevidst) psykisk problem, hvilket i sidste ende gør problemerne meget værre, og i værste fald ender med psykoser.
Ingen mennesker tager hårde stoffer en enkelt gang - og hvis man først får smag for det, så tager det overhånd, og alle som benægter dette, har højst sansynligt selv et misbrug om de vil det eller ej.
Og jeg giver den forrige person fuldstændig ret i, at hvis man siger man kan styre det, så er man da helt sikkert selv godt i gang med et misbrug! jeg ser det OVERALT!
Folk siger de kan styre det, og VUPTI!!! de kunne ikke styre det, og ANEDE ikke engang at de var NØDT til at afvænnes osvosv.
I forhold til spørgsmålet om hvorvidt amfetamin skal være lovligt eller ej, så findes der altså allerede receptpligtige amfetamin præperater på det danske marked. Kært barn har mange navne,men det bedst kendte er nok 'Ritalin' som ordineres af læge eller psykiater til folk som lider af ADHD -Eller den meget sjældne sygdom 'narkolepsi'.
Så en debat om legalisering,skulle i så fald være om den skulle udfries til håndkøb..