Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlig smerte ved navlen

Redigeret 22 november, 2011, 15:57 i Åben debat om smerter
Hej.

Når jeg trykker på min navle får jeg de underligste smerter. Det er som en stråle, der går fra navlen og ned til skedeåbningen. Det sker kun når jeg trykker på navlen, så det er ikke fordi det generer mig vildt meget. Men jeg har altid haft det, og kender ingen andre der har det sådan. Har prøvet at google det, men det kom ikke rigtig noget ud af. Jeg ville bare gerne høre om der er andre der kender til dette? Jeg er kvinde forresten :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis jeg trykker hårdt kan jeg også få smerte, i kroppen, er det ved let berøring du trykker og der kommer smerte, og du siger du altid har haft det, synes jeg du skulle få undersøgt om det er dit underliv der er noget med , eller andet i tarm området. men vi har også nerver i kroppen der signalisere smerte vidre i kroppen , det kan også give jag i kroppen, kender du du gør noget på kroppen , en sted og der kommer en jag et andet sted kort efter, det er nervebaner der er forbundet sammen og giver jag rundt om i kroppen , disse signaler med smerte skal op til din hjerne og give dig besked på du har smerte i kroppen, så du kan tænke og handle på det og få hjælp. måske en mr scanning kunne klarlægge om der er noget , med dine nervebaner, og kønsorganer, håber du får hjælp
  • Indstillinger
    Hej

    Uden jeg skal gøre mig klog på nervebaner m.m. kan der måske være om det den foregående skriver.
    Har du ’ondt i din mor’ et problem i jeres forhold?
    Siden du siger du altid har haft det, kunne det være et fødselstraume, véd du noget om evt. komplikationer, det kunne være om navlestrengen var for kort, lang, om halsen eller noget helt tredje? Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Hej igen,

    Tak for svar. Jeg har nemlig selv tænkt lidt på det med nervebaner, det kan det måske godt være. Det føles ikke som det har noget med mave-tarm at gøre, tror jeg.
    Hvis du spørger om jeg at har et dårligt forhold til min mor, er svaret nej. Vi har et fantastisk forhold. Men jeg er født en måned for tidligt, og har ligget i kuvøse et stykke tid som nyfødt. Det var vist en ret hård fødsel, og det kan måske være noget med navlestrengen. Men hvis det så er det, er det noget der kan give problemer hvis jeg selv engang bliver gravid?
  • Indstillinger
    Hej igen

    Har du fået undersøgt dit mave- tarmsystem, hvis du mener smerten stammer derfra, ville det nok være en idé.
    Måske kan din mor fortælle flere detaljer fra din fødsel.
    Barnets navlesnor er ikke sådan forbundet med moderens, så jeg tror ikke dit problem er 'arveligt' KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.