Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bensmerter

Hejsa, jeg har nu igen fået meget ondt i mine ben, fra anklen og til knæet. Det gør simpelhen ondt og strammer på en træls måde. Kan ikke sove for det. Kan´ikke hvile når jeg skal sove og må ligge og bevæge dem. Havde desuden en helt uudholdelig nat i nat. Vågnede en time efter jeg var faldet i søvn og havde kvalme, uro, hjertebanken, kraftløshed osv. det var super grimt og kunne ikke sove igen. Mine arme, fra skulder til albue prikkede, sitrede og gjorde ondt på en mærkelig varm måde.... Fatter slet ikke hvorfor jeg skal have det så dårligt, når min læge siger at mine tal er perfekte. Han mener det er psykisk.... Kan det virkelig være rigtigt, når jeg virkelig selv kan mærke at det er FYSISK og ja det bliver da til noget psykisk efter lidt tid for bliver virkelig bange når jeg har det så dårligt. Har kun sovet 3 timer det sidste døgn og er bange for jeg heller ikke får min søvn i nat, men håber det virkelig. Kan mærke mine ben gør ondt allerede nu..... æv æv hader denne sygdom. Vil jo bare have det godt, er det virkelig så meget forlangt. Har haft hjertebåndoptager på siden torsdag og får svar i morgen, er virkelig spændt på hvad den siger.... lidt herfra, skriv endelig hvis du har oplevet noget lignende, trænger meget til at høre jeg ikke er alene.... hej herfra

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det lyder ikke rart, med sådan en slem nat som du lige har haft, ville jeg ringe efter en ambulance, det kan ikke være rigtigt du ikke bliver ordentlig undersøgt. hvor gammel er du. er du over de 65, så har nogen læger ikke så travlt, der er desværre nogle lister som vi står på som læge verden og syghusverden ikke træder i kræft, for de ikke mener at alle os dansker har lige ret uanset alder, men så må vi selv prøve at tage affære og opsøge syghuset og få hjælp. hvis du ikke er blevet undersøgt hvad det kan skyldes fysisk, har du noget væske i benene , det kan give smerte, og muskel krampe, det kan også være lang tid af gangen, da jeg lige læste det tænkte jeg om du havde en blodprop i dit ben , det kan også give en slem smerte. men så skulle hjertet være påvirket. . prøv at ligge på siden om natten om det hjælper dig for det ikke lukker for dit blodomløb, og giver sovende og stikkende fornemmelse, eller ligge ekstra puder under hovedet så du kommer højere op, så maven ikke trykker på hjertet og lukker for blodtilløbet , og pude under benene måske det hjælper dig, få en eluvations seng, den kan hæve hovedgære og fodende. håber du får hurtigt hjælp , held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Crisbenne

    Nu ved jeg ikke, om det er rigtigt af mig, der slet ikke har stofskifteproblemer, at skrive til dig. Når jeg har fulgt med på sidelinjen i denne stofskiftedebat, så kan jeg jo læse mig til, at der er mange med stofskiftesygdom, der døjer meget, selv om lægen siger, at deres tal er fine. Men der må da være en årsag til problemerne, og den årsag må findes.

    Når lægen siger, at det er psykisk, så er det bare, fordi det er blevet acceptabelt for en læge at sige sådan, efter at store grupper af læger er begyndt at mene, at op til halvdelen af de sygdomme, patienterne kommer med, skyldes noget psykisk. Men at lægen ikke kan finde nogen grund, kan jo enten skyldes, at lægen ikke leder det rigtige sted, eller også, at den nuværende lægekundskab endnu ikke har tilstrækkelig viden.

    Nå ja, jeg har faktisk nogle erfaringer, der minder lidt om dine, idet jeg for tiden også har problemer med arme og hænder, der gør ondt og stikker, eller også snurrer de, lidt på samme måde, som når man har brændt sig på en brændenælde. Og problemet er værst om natten. Jeg tror, at det skyldes bivirkninger ved min blodtryksmedicin.

    Jeg har forstået det sådan, at stofskiftemedicin ikke er et kropsfremmed stof på samme måde som andre slags medicin, men derimod et hormon, som kroppen kender, men bare ikke producerer tilstrækkeligt af.

    Men det er en kendsgerning, at der er mange med stofskiftesygdom, der er i underskud med vigtige vitaminer og mineraler. Det kan man læse her på debatten. Om disse mangler så skyldes påvirkning fra stofskiftemedicinen , eller de er en følge af sygdommen, ved jeg ikke.

    Er du blevet grundigt tjekket for næringsstofmangler hos den praktiserende læge?

    Smerter i benene og prikkende, stikkende og snurrende fornemmelser kan skyldes mangel på D-vitaminer. Prikkende eller snurrende fornemmelser kan skyldes mangel på B12. Hjerteuro kan skyldes mangel på jern.

    (Nå, ja, det var for resten et vink til mig selv, for min medicin driver faktisk B12 ud af kroppen, så jeg må i gang med at tage mere B-vitamin).

    Når jeg er så optaget af næringsstofmangler, er det blandt andet, fordi jeg selv – uden at vide det – i mange år havde jernmangel. Lægen mente, at mine problemer med bl.a. træthed, svimmelhed og hjerteuro skyldtes enten overgangsalderen eller noget psykisk, og derfor varede det meget længe, før manglen blev opdaget. Det var meget svært at stå i en situation, hvor jeg var så syg, men ikke kunne få hjælp.

    Jeg vil råde dig til at blive grundigt tjekket for mangler, dvs. mangel på jern, calcium, D-vitamin, B12-vitamin, folinsyre.

    Hvis blodprøverne er normale, kunne du prøve med tilskud af det livsvigtige stof Q10. Q10 er meget vigtigt for hjertets funktion, og mangel på Q10 kan give smerter i benene.

    Her er et link til nogle praktiserende lægers hjemmeside, hvor du kan læse om symptomer på D-vitaminmangel:

    http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    God bedring og mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen, Crisbenne

    Nu ved jeg, hvorfor jeg havde betænkeligheder ved at skrive ovenstående indlæg. Det er jo, fordi jeg har skrevet stort set det samme i en anden tråd i stofskiftedebatten, hvor du også har et indlæg, så du har naturligvis set mine forslag og links.

    Jeg har ikke fået nogen kommentarer til mit indlæg i den anden tråd, og heller ikke noget svar på ovenstående indlæg, og det kunne jo tyde på, at hverken du eller Anja fra den anden tråd tillægger mine forslag eller forsøg på forklaringer nogen værdi. Når du ikke har kommenteret mit indlæg, skyldes det så, at du allerede har fået taget disse blodprøver til undersøgelse for mangeltilstande, og lægen faktisk har konstateret, at du ikke har nogen mangler?

    Eller skyldes det, at du betragter denne sammenhæng mellem stofskiftesygdom og næringsstofmangler, som flere stofskiftepatienter har skrevet om her i stofskiftedebatten, som det rene vrøvl?

    Jeg håber, at du lige giver dig tid til at svare ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej
    Med fare for at gentage noget der allerede er kommet frem…

    Ubalance mellem kalk og salt kan give ben kramper, får du kalk nok?
    Hvis du ikke får en ordentlig nattesøvn, kan du sagtens få det psykisk dårligt af den grund. Prøv evt. noget mildt beroligende, sove te, baldrian humle piller fås i de store supermarkeder eller en øl, alkoholfri virker også. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Kameliadamen1, for det første er det vel ikke forbudt at skrive sit eget indlæg om et emne, selv om det allerede har været under debat..... For det andet kan det jo være jeg ikke fandt det svar jeg søgte og for det tredje er det muligt jeg har brug for at høre alt det jeg kan for så mange som muligt der har det som mig, da det er så svært at leve med de gener jeg nu engang har. Og det er jo heller ikke sikkert at andre måske nye ser et gammelt indlæg, så derfor kunne der jo komme nye meninger og nye udsagn ved et nyt indlæg:-) Men jeg er meget taknemlig for at du har givet dig tid til at svare på mit indlæg og jeg er ikke blevet tjekket for mangeltilstande i næsten 2 år. Det blev gjort for 2 år siden og der var alt fint. Har haft min sygdom i 10 år. Jeg har fået tjekket min blodprocent og den var 8,7, hvilket de sagde var fint. Jeg tager i forvejen kalk med d-vitamin, c-vitamin, b-complex, en alm.vitaminpille, magnesium og longovital, så tror umiddelbart jeg er dækket ind. Det er netop det der er problemet. Mine stofskiftetal er perfekte og jeg får alverdens vitamin og mineral tilskud og alligevel har jeg det i perioder ad h til og er meget bange for følelsen af at være 85 når man kun er 36 er virkelig skræmmende.

    Jeg kan efter en arbejdsdag på 5 timer føle at mine ben er ved at knække sammen under mig, har ondt i muskler og led, er meget meget træt og hjertet banker afsted. Ved det er stofskiftesymptomer, men skulle jo ikke være der når stofskiftet er pænt. Får nogle anfald om natten, hvor jeg ryster og har det dårligt. Det er somom min krop kæmper så meget om dagen, at der kommer en reaktion om natten.

    Fatter det ikke, vil jo bare have det godt.....

    Hej herfra
  • Indstillinger
    Hej du skal slet ikke arbejde når du har det sådan, prøv om du kan søge en pension , eller skånejob du ikke skal gå eller stå til . hvis det har været i 10 år må der findes en grund et eller andet sted, hvis danske læger ikke vil hjælpe dig så tag til tyskland, england eller amerika , der undersøger de tingene anderledes end herhjemme. find en fond der kan hjælpe dig med betaling, held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Crisbenne

    Tak fordi du tog dig tid til at svare ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.