Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

1

Redigeret 16 november, 2011, 03:58 i Skizofreni

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det er din krop der ikke har kunnet tåle denne medicin, lægerne har måske også givet dig en høj dosis , så du ikke har kunnet mærke din krop, det er ikke alle slags medicin vores krop tåler, det du er på nu kan også pludselig give bivirkninger , efter flere års brug. og du igen skal have nyt medicin. men tale straks med din læge hvis , du føler der kommer forandringer med du får det anderledes, når du har taget medicinen. og få taget blodprøve og se om din krop tåler medicinen , samt hjerte diagram , så hjertet har det fint med medicinen, få din læge til at skrive i din journal med tydeligt at du ikke tåler seuquel, så du ved evt , anden læge , eller akut indlæggelse ikke får medicin du ikke kan tåle , og derved får forgiftning, og bliver mere syg. jeg har selv prøvet hvordan det er at blive fejl medicineret nogle gange nu, så bliver man syg. og noget skal udtrappes af kroppen igen. Får du også andet medicin, for seroquel siger lægerne ikke skulle give muskel stivhed, som er grunden til at muskelerne ryster i kroppen, jeg er bekendt med at højere dosis giver ekstra krampe. og giver mere appetit så vægten stiger hurtigt. Der er en seroquel prolong den er anderledes en den almindelige seroquel, det er depot medicin og optages langsomme , så det kan også have gjort en forskel, hvor du er blevet hurtigt doppet at de andre, de skal tages om aftenen, men virker forskellig hastighed fra person til person. men giver træthed, beroligende virkning. mindste dosis er 50 mg så hvis du har været meget højere oppe, er det også klart du bliver mere bedøvet, hvis lægen ikke kender dig , prøver de sig frem med forskellige læge midler for at dække din symtomer bedst, muglig så din sygdom ikke er i udbrud. det er en kunst at finde lige netop det medicin der passer til dig, og den rette dosis, derfor skal du sige til lægen hver gang du mærker forandring. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Tyren.

    Jeg er ved at trappe ud af Seroquel.
    Må jeg spørge hvordan din behandler rådede dig til at gøre ved nedtrapning - altså hvor høj dosis ad gangen og med hvor lang tid imellem hvert spring nedad...?

    Jeg bare nysgerrig efter at sammenligne med min egen behandlers fremgangsmåde.
  • Indstillinger
    hej anna der er flere år siden jeg på egen hånd trappede ud af seroquel jeg kan desvære ikke huske hvor langtid jeg var om at trappe ud af medicinen.men jeg kan desvære kun anbefale at skifte medicin sammen med din læge.du kan jo foresempel spørge din læge evt.om der er andet medicin som ville kunne hjælpe dig.hvis du ikke har det godt med seroquel. og så vil jeg osse lige fortælle at vi sindslinde bliver syge hvergang vi skifter medicin.men jeg kan osse godt forstå ,hvis du har det skidt med seroquel.med venlig hilsen tyren.
Log in eller Registrér for at kommentere.