Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sove med kæreste, Mening ønkes!

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej sofie det er ikke for at fortælle at mennesker på 60 år ikke har en stor livs erfaring , det har alle gegerationer , men det jeg vil fortælle at hver genneration har levet i deres tids alder , det var sådan det skulle forståes, vi og den nyge generation er afkom efter flere generationer, som der kan tælles tilbage , godt 9 generationer fra dine oldebørn hvis du har nogle, og det de generationer blev opdraget med går i arv til generationer der kommer i fremtiden, prøv at se du har arbejdet med mennesker , prøv at se om nogle i din familie nogle generationer også har gjort,det, det er også noget der går igen i familierne, men det er klart og det ved du også tror jeg , at grunden til at dine børn er mere stræng ved deres børn en de er opdraget selv, en generation laver hele tiden ting lidt ander ledes end deres forældre, enten var forældrene strenge, og den nye generation ville ikke byde sine børn de skulle det samme strenge igennem som dem selv, det er det samme dine børn gør, du har været mere mild ved dine børn, og du har haft med mange mennesker at gøre, måske de har følt sig tilside sat , for de andre mennesker, og vil gøre deres børn til nogle der , skal høre efter, de kan også være bange for selv at blive ladt alene, og de derfor , er mere disiplanerede over for deres børn, jeg kender mennesker der lever og føler sig trygge igennem deres børn. og har brug for at de kommer hjem til forældrene, og ikke kammeraterne, jeg er stort set kun vokset op sammen med ældre mennesker, og de har hele deres liv at fortælle om, så martin hvis du mangler mere erfaring, så tag på besøg på et plejehjem de ældre vil elske at blive brugt, og fortælle om livet , og hvad du ikke har lært endnu. der er mange ting vi skal lære af de helt ældre inden den genneration dør, for de ting dør også nogle gange med menneskerne. Her hvor jeg bor er det som jeg skriver med ungdommen, og har altid været, men det er nok anderledes fra egn til egn, fra jylland, fyn,sjælland bornholm og ander steder. beklager i ikke kan læse , men jeg har brug for at skrive uden afbrydelse, når ordene hurtigt kommer i hjernen, så derfor, beklager, vi er jo forskellige, i hjernen. hej
  • Indstillinger
    Hej Martin

    Jeg er 43 år og jeg har en søn som lige er fyldt 17 år. Han har haft en kæreste på samme alder som ham i ca 1 ½ år. De har sover sammen lige fra starte af deres forhold af. >De bor omkring 3/4 time fra hinanden med s-toget, så det tager lidt tid at køre frem og tilbage.
    De er faktisk kun sammen i weekenderne, men der skiftes de til at være hos hinanden.
    Jeg har to gange talt med pigens forældre, dog ikke om at sove sammen og opm sex. Men fordi at vi skulle have pigen med på ferie, pigen har et medfødt handicap og får medicin for dette.
    Da jeg selv var ung, fik jeg min første kæreste lige indene jeg fyldte 15 år. Vi boede omkring 60 km fra hinanden, og vi mødtes kun i weekenderne. Han opholdte sig hos hans bedsteforældre ca 3 km fra hvor jeg boede.
    Jeg måtte først sove sammen med ham da jeg blev 16 år, af hvilken grund husker jeg ikke. Ja, det kunne have været rigtigt hyggeligt, men hvad pokker, vi overlevede dog alligevel.
    Vi var kærester i 5 år, hvor vi boede i hans ejerlejlighed i de sidste 2 år.
    Jeg flyttede da han ville købe hus og have børn sammen med mig, men jeg var alt for ung til at binde mig så meget, så jeg flyttede fra ham, til et lejet værelse.
    Jeg synes at du/I skal respekterer hendes forældre. At de ikke vil have at I sover sammen er helt klart deres beslutning. Med tiden vil de sikker give din kæreste længere snor, også mht til at sove sammen med fyre. Men udvis tålmodighed, der er intet der haster....
  • Indstillinger
    Spinder68. Hvor gammel er du ?
    Jeg læste et af dine indlæg her i debatten, hvor du mener at pigen tager psykisk skade af moren, som du i samme forbindelse kalder psykisk syg ?

    Hvordan får du dog de tanker ? Det er da ikke noget som Martin skriver noget om. Han beskriver et helt almindeligt forældrepar som passer på deres sunde 14 årige datter. Sunde, fordi at hun dyrker en sportsgren.

    Der er flere som beder dig om af opdele dine skriverier i tekstafsnit, det vil jeg også gerne bede dig om. Det er derfor at jeg har sprunget dine øvrige skriverier over her i debatten, så jeg kan selvfølgelig have misforstået noget af det.
  • Indstillinger
    Hej Spider

    Jeg kan ikke forstå, at du ikke vil lave afsnit i dine lange indlæg. Har prøvet at læse hvad du skriver til mig, men jeg må give op.

    Dog kan jeg forstå, at du mener at fordi mine børnebørn bliver mere striks opdraget end dem selv, er det fordi de/forældrene har følt sig tilsidesat som børn. Sikke noget vrøvl du her fyrer af.

    Ved du hvad Spider, det du kommer med der er gætværk og har intet med virkeligheden at gøre ikke min virkelighed. Du skal passe på med at gætte og spille den lille lommepsykolog. Ligesom du mener at Martins pige tager psykisk skade af hendes mor.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Hej sofie beklager du ikke kan læse hvad jeg skriver, jeg er nød til at skrive på denne her måde, min hjerne kører meget hurtigere end de fleste menneskers hjerne, og jeg får medicin for at bremse, hastigheden, jeg skriver mine erfaringer med mange menneske skæbner jeg har mødt igennem livet, selvfølig er det ikke alle mennesker der oplever det sådan, men rigtigt mange bag masken , af at være den pæne person ud ad til i samfundet, har også mange andre oplevelser under overfladen, og det er slet ikke så ualmindelig, så tænk over det jeg skriver, og ikke fare i forsvars position lige med det samme. og tænk der findes mange ting i livet, du opfatter på din måde som du har lært . og hvad din hjerne er bygget til. andre mennesker ser tingene på helt andre måder , i dag er der ingen fasit liste som i tidligere tider, alle mennesker har hver deres måde at opleve tingene på vi er forskellige alle sammen, men samfundet vil ikke acceptere, og respektere forskellige tænkende mennesker i år 2011. alle scocialle belastede personer sorteres fra vores system og får lov til at dø, for de skal holdes liv i , det koster penge, det er ikke aktiv dødshjælp i danmark, men syghuse og læger yder aktiv dødshjælp usynlig, med folk på dødsliste , der bare kan dø. enten for gamle, eller langtids syge, så det er et " godt system vi har i danmark " ingen ved hvem der er den næste på listen . det er da ikke et betrykkende liv vi alle går i møde. I har set jer sure på mig , for jeg skriver hvad de svage i samfundet også oplever, og det ved jeg er ille hørt blandt alle i danmark, men i håb om at andre også vil forstå verden derude, ikke er lutter lagkage, hverken barn, ung, forældre, bedsteforældre, oldeforældre, der ender deres sidste tid på ende stationen plejehjem, mm hvor bare er familiens opbevarings sted for det de ikke har tid til, eller kræfter til at tage sig af , som i gamle dage, det er et sted man vælger i siste nød, mange er trætte af deres arbejde der og opfylder ikke de ældres behov , desværre. med omsorgs svigt at de ældre, der er mange af de sager, desværre. ja det er ikke sjovt i danmark, trods vi er et rigt land,
  • Indstillinger
    Hej Martin.

    Jeg vil også gerne komme med mit bud på sagen og komme med et par kommentarer til hvad andre har sagt.

    Det er dejligt at høre at I er glade for hinanden og at denne sag betyder meget for jer. Men jeg synes det altid er vigtigt at respektere hvad ens forældre siger om sagen, og derfor vil jeg ligeledes sige at hvis de ikke ønsker at I sover sammen (endnu) bliver I nød til at acceptere dette.

    Jeg er dog ikke særlig glad for at høre din beskrivelse af hvordan hendes forældre reagere på dig. Selv om hun "kun" er næsten 15, synes jeg at en hver forælder skal være venlig og imødekommende overfor venner og "kæresten" hun har på besøg - lige meget hvorvidt de anser dig som en rigtig kæreste eller ej. Det kan selvfølgelig være en forsøg på at give hende privat liv, men hvis jeg var dig, synes jeg du skulle høre om de også er på den måde når hun har venner på besøg.

    Hvis de er på samme måde, ligger der nok ikke noget ondt ment i det, men hvis de kun virker uvenlige mod dig, så synes jeg faktisk at din kæreste skal snakke med sine egne forældre om sagen - hvis hun holder af dig, vil hun selvfølgelig også have at hendes forældre er søde ved dig - og hun kan jo fortælle sine forældre at hun holder af dig og ønsker at de skal respektere dette (hun kommer jo ikke med en 22 årig fyr, men en i samme aldersklasse).

    (og hvis de virkelig synes du er en skidt fyr, som forslået af Persille, ville jeg da nok selv sørge for at bruge tid med en datters kæreste og finde ud af det...)

    Denne følgende kommentar er både til dig men lige så meget til Persille:

    Jeg syens det er dejligt at alle (unge som ældre) kan komme med deres syns på folks sager, men det er goså vigtigt at huske at være konstruktive - altså komme en forklaringe HVORFOR man nu mener som man gør). Jeg var også selv lidt chokerede over Persilles første udmelding, da den i min ører lød som om "jeg er ældre end dig, og derfor har jeg ret" uden nogen egentlig begrundele for sin tanker (hvilket dog kom senere).

    Jeg kan ikke rigtig selv komme med min egen erfaring vedr. problemet da jeg flyttede hjemmefra før det rigtig blev aktuelt - men hvis jeg skulle tænke tilbage på hvilke anbefaldinger jeg ville have ønsket fra mine forældre, er det vigtigste jeg kan komme på: kommunikation! Lige meget hvilke regler der bliver stillet op, er det vigtigste at have en mor eller far, man rent faktisk kan snakke fortroligt med. Lige meget hvor gammel man er og om man reelt er gammel nok til at være i et forhold kan altid diskuteres, men ALLE vil have bekymringer, overvejelser, tvivl mm. i et forhold som man BURDE kunne dele med sine forældre (men desværre har alle ikke det rette forhold til dette).

    (og når din kærestes forældre virker strenge mod dig, virker lige så meget på mig som om at de ikke har et så tæt fortroligt forhold med deres datter så de ved at hun vil komme til dem, hvis der er problemer, og de derfor prøver at beskytte hende på denne måde.

    Overordnet forslår jeg at I sørger for at være glade sammen og fokusere på det og ikke hvilke regler der er stillet op - sådan er det når man er ung og bor hjemme - men kan I respektere reglerne og ses som fornuftige unge, kan I få respekt igen.

    Venlig hilsen Anne
  • Indstillinger
    Jeg syens det er dejligt at alle (unge som ældre) kan komme med deres syns på folks sager, men det er goså vigtigt at huske at være konstruktive - altså komme en forklaringe HVORFOR man nu mener som man gør). Jeg var også selv lidt chokerede over Persilles første udmelding, da den i min ører lød som om "jeg er ældre end dig, og derfor har jeg ret" uden nogen egentlig begrundele for sin tanker (hvilket dog kom senere).

    citat slut

    Tjae, jeg kan ikke jo ikke gøre for, du opfatter det skrevne på den måde.
    Vi er alle forskellige og udtrykker os forskelligt. Jeg er også lidt "chokeret" over din forståelse af mit indlæg.

    citat
    "Jeg er ældre end dig, og derfor har jeg ret."
    slut

    Sikke noget vrøvl.


    Har jeg foreslået Martin er en skidt fyr. Det må vist stå for din egen regning.
    Egentlig er det jo ganske forfærdeligt du tillægger andre, ord og meninger, der på ingen måde er skrevet eller udtrykt. Nå, men den slags kan man jo ikke gøre noget ved, så det må jeg finde mig i.


    Jeg skriver " en uhøflig ung mand". Det han skrev var ikke særlig pænt, men det har Martin undskyldt og jeg har modtaget hans undskyldning.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig skal i sove sammen. Og kneppe... Det er helt naturligt og sundt at prøve.

    Før i tiden fik kvinder børn da de var 18..... Nu har man flyttet skemaet lidt, men det ændre ikke i at det ikke gør det store om i sover sammen eller ej........................

    Trist historie du har jeg ser kun problemet hvis din kæreste eller dig har tænkt sig at lægge store ting i livet om, eller at i kun er sammen jer to og glemmer venner. Venner er vigtigere end en kæreste. Det vil det være HELE livet. Og det er måske det som forældrene ikke bryder sig om. Tanken om at deres datter skal blive fanget allerede nu, i det man idag kalder parforhold hvor der "virkeligt" er mange røvsyge situationer der kan opstå.
  • Indstillinger
    Hej Ja martin som den sidste skriver her skriver med fast parforhold, som kan indebære ægteskab. nyd det så længe i kan at være unge og frie, ikke skal tjene det daglige brød, hver dag, det er stet ikke så fedt at blive voksen som alle unge mennesker tror, vi voksne ville hellere være som børn og unge igen det var en helt anden dejlig verden, med forelskelse, og hvad der hører til i er i jeres beste liv lige nu, så prøv at nyde det og oplev hvert et minut, det er det i skal bruge når i bliver voksne, og drømme jer tilbage på. og det er vildt romantisk at blive gift, men desvære efter en måned , et halv år, ja så er det hverdag og det bryllup er fortid og alle problemerne kommer, ægteskab er noget det onde system har skabt, det skulle ellers være en kristen ting, men sådan bruges det ikke i dag mere i danmark, som per son er man ikke selv bestemmende længere, alt skal deles med sin ægtefælle, ægtefællen vil måske også bestemme over den anden partner, hvilke venner, om hun, skal i byen med veninderne, hvad hun har brugt hele dagen, på, ja nogle tjekker hinanden hele tiden, så jeg tænker lidt hvis det skulle være så romantisk skulle man jo gøre som at blive gift men bare sige nej i kirken og alligevel holde fest og bo sammen, eller istedet for at sige nej skulle man kunne gøre det romantiske med stor kjole, og blive velsinet af præsten til at leve lykkeligt sammen som kærster, og ikke være forpligtet af , og dele den andens gæld og meget mere der følger med at være gift, det er forkert, vi skal alle være frie selvstændige mennesker, der ikke skal bestemme over vores mand,kone, det er jo ikke kærlighed , men magt, og ejerfornemmelse, vi skal føle med vores hjerter og vælge livet. og vores gode menninger, og bevare vores frihed til hver en tid, det skaber glade mennesker, og tillidsfulde mennesker lidt moral prædiken. lev livet nu. smil
Log in eller Registrér for at kommentere.