Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad dælen skal jeg gøre og gribe i .

Redigeret 13 november, 2011, 17:44 i Ægteskabsproblemer
Oki jeg har 2 børn pige på 9 og dreng 14 år jeg har været gift i 6 år men har kendt min mand længre og ikke far til mine børn . han er sømand (søværnet) og er meget på havet, I starten gik det rigtigt godt han skarev til os på msn og sms ringede tit til mig og ungerne.og alt var godt. men de sidste 1½ år har han slet ikke ringet hjem når han er afsted og pludselig står han i døren ingen sms om han er på vej eller noget ungerne savner ham meget. når han så kommer hjem lister han ind af døren vel fordi han ved det ikke er godt, jeg har snakked meget med ham om hvor vigtigt der er for os alle at han lader høre fra sig når han er afsted for vi kan jo ikke få fat i ham kun over skibets tlf og det bryder han sig ikke om at jeg ringer til den har heller aldrig prøvet det. vi plejer som regl at have det godt når jeg så har fået rast af efter han er kommet hjem og verdagen fortsætter , han laver ikke en skid når han så er her han sover hele dagen til jeg kommer hjem fra arbejde og lunten er kort for det irreterer mig at han sover hele dagen uden han har lavet noget og det er alså tre måneder han er hjemme hvor der ikke sker noget.det han så har fået lavet er ikke færdig eller hænger og dingler for han laver det aldrig færdig , det er mig der skal tage mig af alt i huset og bilen og ungerne mad rengøring.og jeg har bare fåetnok har snakked med ham tusinde af gange og han nikker som om han forstår det men der sker intet. ved snart ikke hvad jeg skal gøre for jeg savner ham ang sex tit kan han ikke når vi er godt i gang men kysse og kramme vil han hele tiden ??? vi er også stopped med at lave noget sammen , det eneste vi har er huset og bilen . så nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal har ikke været gift før og aner ikke hvor jeg skal flytte hend med ungerne hvis det er eller hvad jeg skal .kan i hjælpe mig her.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror din mand føler sig som en fremmed eller som gæst i sit eget hjem.
    Hvis din mand kan sende en sms, så har han vel en mobiltelefon. Kan du ikke ringe til den?
    Sejler han i områder hvor ingen må vide hvor de er, er der vel en rimelig grund til, at han ikke ringer.
    Nu er jeg blevet en "gammel kone", min mand er død, og jeg er blevet ven med en "gammel" sømand. Han fortæller bl.a. om det, at sejle på steder, som ingen måtte få færden af. De var uden kontakt med omverdenen i flere måneder. Ingen telefonkontakt overhovedet.
    Hans samlever kunne ikke holde sig fra andre mænd, så det kostede min ven hans lille familie, da hun gik hen og blev gravid med en anden.
    Hvad du skal gøre, kan jeg ikke rådgive dig om. Det er helt op til dig selv og din samvittighed.
    Du må have kendt til vilkårene, da du giftede dig med en sømand. Jeg kan godt forstå, du kan føle dig lidt ensom, men det gør din mand sikkert også.
    Ude på havet er det bare arbejde, arbejde og atter arbejde.
    Når din mand kommer hjem uden at give besked, kunne det være fordi han gerne ville overraske jer, og så bliver du sur.
    Det kan også være, at han bange for, at du har en anden, og at det er grunden til, at du vil have besked inden han kommer.
    Set fra dit synspunkt, kan jeg godt forstå du gerne vil vide hvornår han kommer hjem. Det er vel også noget med, at gøre lidt forberedelser, så du ikke lige pludselig skal lægge dine gøremål fra dig.
    Victoria
  • Indstillinger
    det virker som om han har en depresion ---måske han har oplevet noget som ikke var så hyggeligt
  • Indstillinger
    Hej ja det er svært at være alene mor , var han i søværnet da i blev gift, for så har du valgt en mand der lever sit liv på et skib, som er hans arbejde, og den lange tid han er væk for dig trænger hans krop virkelig til at slappe fuldstændig af når han kommer hjem til dig og børnene, han ved og så du vil skælde ham ud fordi han ikke har kræfter til at lave noget hjemme hos dig, han har sikkert brugt alt sin energi på at skulle hjem til jer , at være derude på havet kræver også sin mand , og komme på landjorden, det skal kroppen vænne sig til, et liv i en hus en hverdag for dig er fremmed for ham, det er svært at forholde sig til to liv, ude på havet er livet mere farligt, man skal være på mærkerne hele tiden, hvis nogen begår fejl der , kan der ske noget ,med skibet , mandskabet, det er en pligt, så hjemme hos jer er det ferie, velfortjent, du skal være glad han er kommet helt hjem, hver gang. livet er ikke en selvfølge i naturkræfter på havet, og det job han har er vel heller ikke helt ufafligt. så i hans hjerne kobler han af som det hedder. og det skal du respektere hvis det er ham du vil have kærlighed fra, du skal lære at tage imod det han vil give jer, og give dig. han elsker dig godt nok, han skal have et tjek hos lægen og se om der er en naturlig forklaring på hans manglende erektion, eller der er andet sygdom på vej, og få et sundhedstjek trætheden kan hænge sammen med manglende sex. det skal undersøges det kan være tegn på der er noget galt med ham fysisk. måske derfor han ikke skriver hjem mere, han mangler overskud. og er bange for du bliver vred. men når man savner en rigtigt meget er man også nogle gange nød til at lade være at kontakte børn, eller kærste, for det gør rigtigt meget ondt at tale i telefon og savnet blivet 3 dobelt så svær at holde ud. det kan også være grunden, så istedet for at skælde ham ud. skulle du spørge ham hvordan det er at sejle. og interesere dig for hvad han har oplevet og støtte ham, det er det han savner, og at være sammen med dig, og dine børn, han er dig tro , kommer troligt hjem til dig , også uanmeldt, ja det er da rart at vide han kommer hjem, men det er da også dejligt at få en overraskelse , som jeg tror han gerne vil give jer, og hvis han ikke skal liste sig ind , ja så skal han jo ikke have husets, nøgle. men det er vel også hans hjem så han kan jo godt tage hjem uden at spørge om lov. men man kan godt blive forskrækket med en mere person i huset pludseligt. Du skal være glad du er fri i et ægteskab til at kunne bestemme hvad du har lyst til, mange skal gøre som den anden partner siger eller vil, Hvis du mangler hjælp i huset, Så ansæt en rengørings selvskab. til 14 dags rengøring ,havemand, eller hvad du mere har brug for , din mand tjener vel også en pæn løn så der er råd til lidt hjælp til famielien, så du får mere tid til dig selv, til børnene , vennerne, og manden når han er hjemme. overskud, så du også kan tillade dig at sove længe mens børnene er i skole så du har mere ennergi til det du har lyst til. du bliver vred for du har for meget at se til. om du ingen mand har bliver det sværre mindre penge, og det kan saktens blive andre problemer der er værere med en ny mand. så hvis du elsker din nuværende mand, så gør alt hvad i kan for at få det til at køre. i må tale mere sammen, du siger han ikke skriver eller ringer til dig, men hvis du savner ham og har lyst til at høre hans stemme , må du ringe til ham på skibet, eller skrive til ham, måske skal du til at skrive noget nyt hver dag, i din sms. kender du det hvis kærsten altid skriver samme sætning gider man til sidst ikke reagere på det , for de fornyr sig ikke og det er kedeligt at samme sætning. find på nye måde at skrive på et digt, der findes mange kærlighedsdigte, bøger med , internet. skriv du savner ham , hvad du har lyst til når han kommer hjem , sæt lidt fut i hans tanker ,så han får lyst til at skrive med dig, at komme hjem til dig, ægteskab er et arbejde, hvis man ikke selv gør noget for det går det helt i stå og bliver kedeligt. og dødt. så brug fantasien, og søg viden og ideer hvis du løber tør. god fornøjelse
Log in eller Registrér for at kommentere.