Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

normalt stofskifte - men symptomer på stofskifte problemer

Redigeret 14 november, 2011, 06:29 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej alle
jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med nedenstående:

jeg har i længere tid haft flg symptomer, ikke alle på en gang:
Rysten på hænderne, trykke for brystet (mere som en følelse af begrænset lungefunktion), ondt i halsen, hjertebanken, uro i kroppen, træthed, kraftesløshed, prikken i underarmene, nervøsitet, lyd på vejrtrækningen (periodevis), hæshed og i en periode meget svimmelhed.
jeg har set at alle disse symptomer svarer til stofskifte problemer, og jeg har været til læge flere gange. I starten troede de det var virus på balancenerven, men nu mener de, at det er fordi jeg slog hovedet og nakken for et halvt år siden. De er aldrig kommet ind på at det kunne være mit stofskifte.

Jeg er normalt meget aktiv og i god form, men nu får jeg hjertebanken af bare at gå en tur med hunden....
alle mine prøver er normale også hvad angår stofskiftet, og jeg har ingen hævelse på halsen (skjoldbruskkirtlen).
Mit spørgsmål er : kan jeg have noget med stofskiftet som kræver nogle mere uddybende prøver end en simpel blodprøve og som ikke viser sig i en alm. blodprøve? og hvis ja, hvad kan det så være?
med venlig hilsen Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du skal bede om at blive undersøgt på syghuset, til en udredning . have tjekket hjertet , skannet hjernen og måske hele kroppen for at se om andet kan være galt, en blodprøve fortæller ikke alt. hvis du stadig ikke får svar ved det kan du blive nød til at få taget en rygmarvsprøve, den kan normal fortælle om der er sygdom i kroppen , hjerneblødning eller andre usynlige ting. de ting du skriver , kan også være psykisk, med nogle ting, ryger du , hvis eller er sammen med nogen der ryger meget, få tjekket for kol lunger. Sports mennesker kan også blive syge. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej,

    Først: Har du dine blodprøvetal? Mange læger har ikke forstand på stofskiftet og fejlvurderer blodprøverne udfra en gammeldags optik. Kan du evt. skrive din tsh, tpo, t3 og t4 ind, så vi kan se hvor du ligger?

    Dine symptomer skal du under alle omstændigheder have undersøgt. Umiddlebart synes jeg det lyder som om du kunne have en lav blodprocent. Det kan nemt tjekkes ved en blodprøve. Den hvislende vejrtrækning ved jeg ikke hvad kan skyldes. Er du overvægtig? Ryger du? Eller har du astma? Dette bør lægen udrede!

    Kh.
Log in eller Registrér for at kommentere.