Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spiseforstyrrelse?

Redigeret 12 november, 2011, 10:19 i Åben debat om spiseproblemer
Jeg er en 15 årig pige der i juni vejede 80 kilo. Nu er jeg 56. Så jeg har tabt mig ret meget, problemet er at jeg vejer mig hver dag og springer bare frokosten over. Om morgenen spiser jeg enten frugt eller en yoghurt. Når jeg spiser noget ''normalt'' får jeg dårlig samvittighed og føler at jeg har taget 5 kilo på. Jeg spiser aftensmad men det kommer an på hvad det er ellers spiser jeg lidt af det.
Jeg føler mig stadig tyk, og grim selvom folk omkring mig bliver ved med at sige jeg er slank osv. Jeg er bare ikke vant til ordet ''slank'' jeg har været overvægtig hele livet, så det er overraskende at man bliver kaldt: pæn,smuk,flot,slank,tynd osv. Det gør mig irriteret på en måde. Min lærer er begyndt at sige jeg ikke må tabe mig mere, og det gør mig så sur for man kan aldrig tabe sig for meget.. I dag spiste jeg så en romkugle første gang i en månede, også var jeg så simpelthen så sulten at jeg spise 2 rugbrødsmadder fordi vi ikke havde frugt tilbage. Så jeg er så muggen på folk omkring mig lige nu. Jeg er sur på mig selv, og gider ikke tale med nogen. Så nu siger mit hovede at det bedst hvis jeg ikke spiser noget imorgen og de kommende dage. Jeg kan godt mærke at mit helbred ikke er helt i orden, når jeg rejser mig bliver jeg næsten altid svimmel og jeg fryser næsten altid. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at ignorer det. Jeg vil bare tabe mig! Jeg føler jeg får bedre selvværd.. Mine veninde er bekymret for mig og folk omkring mig spørger hvad jeg har spist siden jeg har tabt så meget, og det eneste svar jeg tør fortælle er at jeg har trænet(Selvom jeg er meget doven) Jeg har bare ikke lyst til at fortælle om min kost. Jeg er ikke sikker på om det er en spiseforstyrrelse, for jeg kaster jo ikke op og jeg sulter mig ikke HELE dagen. Men alligevel har jeg det? for min veninde antyder det ret tit..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig har du en spiseforstyrrelse med de tanker.

    Det du skal gøre er at tage en snak med den lærer som siger du ikke må tabe dig mere. Vedkommende er tydeligvis opmærksom på dig, og har måske endda allerede en mistanke.

    Du siger bare, at du gerne vil snakke med ham/hende, og når I så er alene siger du, at du har fået et problem med mad.

    Så er jeg sikker på at han/hun hjælper dig med at få hjælp hos dine forældre og lægen.

    Og nej; man bliver ikke tyk af at blive rask.
  • Indstillinger
    Det tror jeg også jeg bliver nød til, selv om jeg ikke er så meget for det.. Her for tiden tvinger min mor mig til at spise, og jeg føler mig så meget vred det er som om hele verden holder øje med mig ); har lige skændes med min veninde så jeg er virkelig alene, jeg plejer at være posetiv men det her vægt problem har virkelig kørt mig ned.. Føler mig slidt og er så træt af skolen..
Log in eller Registrér for at kommentere.