Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hurtigt hjerte - 70 år

Redigeret 11 november, 2011, 05:16 i Hjerteproblemer
Hej

Når jeg ligger på sofaen og ser TV, kan det ske at min puls kommer op på omkring 100 inden jeg går i seng ved 24-tiden, og så er det svært at falde i søvn.

Tager BT Corodil20, men forsøger at sætte ned til 10, idet det var nok indtil for et par måneder siden, da var BT ca 130/80, den gang spiste jeg en del fisk, nu er det måske 150/100 når jeg går i seng, og det syntes jeg er for meget, men den hurtige puls generer mig mest. Somme tider kan jeg høre pulsen og mærke at hjertet slår lige som en hammer. ØV.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sambo det er en god idee du lige går op til lægen og fortæller med dit medicin, og dine symtommer, hvis du bliver nervøs her i nat så ring til vagtlægen , ja den med 130 / 100 er høj så for en sikkerheds skyld få det tjekket. hvad der presser på blodtrykket. men det er normalt at når vi bliver ældre at vores blodtryk stiger, vores blodåre kalker til med alderen og presset bliver større på hjertet , og skal pumpe kraftigere for at få blodet igennem blodårene. men hvis du bliver bange og ligger og lytter ekstra kan du også få ekstra hjertebanken og mærke pulsen ekstra, men , prøv at ligge på siden når du sover om det hjælper , der går en stor blodåre på ryg siden , nogle gange hvis vi ligger på ryggen er overvægtige eller kvinder der er gravid, kan lukke for den blodåre, så blodet presset mere op. og kan endda lukke denne blod åre, hvis man ligger længe nok. Spørg lægen om du må tage sove the sammen med dine piller det kan måske hjælpe dig. ældre mennesker sover ikke så meget i døgnet, så det er meget normalt. det vigtigste er hvile og mørke . noget af tiden så kroppen kan danne det den skal, når det er nat, og din hjerne kan være klar til nye beskeder. held og lykke med blodtrykket mm.
  • Indstillinger
    Hej Sambo

    Jeg vil ligesom Spider råde dig til at gå til læge. I første omgang er det vigtigst at få blodtrykket normaliseret. Det er ikke godt at have et blodtryk, der er så højt.

    Sådan som jeg forstår dig, så prøver du for tiden at nedsætte din dosis af blodtryksmedicin. Det forstår jeg ikke, for du burde jo snarere sætte din dosis op, når dit blodtryk er så højt. Men normalt aftaler man sin dosis med lægen, og det er derfor, at jeg vil råde dig til at gå til lægen.

    Når blodtrykket er kommet ned i det normale område, så vil jeg gætte på, at pulsen også bliver lavere. Min erfaring er nemlig, at man bliver urolig af at have et så højt blodtryk, og psykisk uro medfører som regel, at man får en hurtigere puls.

    Du er selv inde på, at kosten kan spille en rolle, og selv om jeg personligt ikke har det store held med at nedsætte blodtrykket ved hjælp af madvarer, der er kendt for at være blodtryksnedsættende, så tror jeg på, at det kan lade sig gøre i visse tilfælde.

    Hvad angår pulsen, er jeg helt sikker på, at det betyder noget, hvad vi spiser, eller måske snarere, hvad vi mangler. Masser af danskere mangler bestemte vitaminer og mineraler. Knap halvdelen af danskerne mangler D-vitamin, som foruden at være afgørende for knoglerne spiller en stor rolle i organismen i det hele taget, blandt andet også for musklernes funktion, og hjertet er jo en muskel!

    Masser af danskere mangler magnesium, enten fordi de får for lidt magnesium gennem kosten, eller fordi de får medicin, der driver magnesium ud af kroppen. Magnesium har stor betydning for hjertets sundhed, så derfor er det en god ide at tage tilskud af magnesium, hvis man føler, at hjertet slår forkert.

    Men først og fremmest må du til læge. Når du alligevel skal til læge for at få lægens hjælp til at normalisere blodtrykket, så synes jeg, at du skulle bede om at få taget diverse blodprøver – både dem, som man normalt får taget regelmæssigt, når man er i blodtryksbehandling, og blodprøver til undersøgelse af, om du mangler næringsstoffer. Så vidt jeg ved, kan en almindelig praktiserende læge ikke undersøge for magnesium, men du kan få tjekket niveauet af D-vitamin, calcium, kalium, jern, B12 og folinsyre.

    Der sker ikke noget ved at tage ekstra magnesium. Hvis du skulle få for meget, kommer det overflødige ud med urinen. Og magnesium er som sagt vigtigt for hjertets funktion. NB: der er tale om mineralet magnesium – ikke Magnesia, som en del mennesker bruger mod forstoppelse.

    Derudover vil jeg råde dig til at drikke urtete, der virker beroligende. Du kan vælge kamillete, eller du kan vælge citronmelisse. Selv drikker jeg urtete af en blanding af citronmelisse og hvidtjørn. Citronmelisse kaldes også hjertensfryd, fordi det har en beroligende indflydelse på hjertet. Blomster og blade af hvidtjørn har en meget gavnlig virkning på hjertet. Begge dele kan købes i helsekostforretninger, så du behøver ikke gå ud og klippe noget af en tjørnehæk! Det er jo desuden også for sent nu, hvor vinteren står for døren.

    Som du kan se, er der mange ting, du kan gøre. Du behøver ikke gå og døje!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tak for det, alt det prøver jeg ....... !!
Log in eller Registrér for at kommentere.