Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så meget i tvivl

Redigeret 10 november, 2011, 04:27 i Åben debat om abort
Hej
Håber I kan hjælpe mig med nogle råd eller at det bare hjælper at få skrevet det ned.
Er 34 og mor til 2 drenge på 5 og 7 og gift på 7 år. Har lige opdaget jeg er gravid (ca. 7 uger). Jeg stoppede på p-piller for 1½ år siden, da jeg ikke ønskede alle de hormoner mere. Siden da har vi haft sex uden uden udløsning inde i mig ( ja ved godt det ikke er sikkert). Jeg har hele tiden ønsket mig 3 børn og troede egentligt også min mand var med på den. Vi talte om det nogle gange, hvor han dog afviste at ville have flere børn, men jeg troede alligevel han ville ombestemme sig når han kunne se hvor meget jeg ønskede det.
Nu er jeg så gravid og havde så svært ved at få det sagt til min mand. Vidste jo godt det ikke var med i hans planer men tænkte også meget på det kommende barn og hvad det medfører. Da jeg så fortalte det havde han det godt på fornemmelsen (vidste jo godt hvilken aften det var smuttet). Efter en dag hvor han havde tænkt fortæller han at han ikke kan overskue det og det har ikke ændret sig. Han ønsker ikke at starte forfra med bleeer og natteroderi, økonomien er han nervøs for, huset der i forvejen er for lille mm. Han er meget negativ og afvisende og kan intet positivt finde i situationen. Han ønsker primært at det bliver en abort.
Jeg har aldrig tænkt at jeg skal have en abort, så det er meget skræmmende og jeg er så bange for jeg (vi) fortryder og jeg går ned med flaget. Samtidig vil jeg heller ikke gennemføre graviditeten og få barnet, hvis han ikke ønsker det. Hvis han fremover vil bærer nag og måske vil det ødelægge vores familie. Har tudet i 2 dage nu ( været hjemme med influenza oven i) og har lige kigget alle sider på nettet igennem med abort. Har lige ringet til min læge, som sagde at jeg jo bare kunne komme ned til akuttiden i dag eller i morgen og så kunne de henvise mig med det samme og så kunne det ske i næste uge ,men hvis jeg var i tvivl skulle jeg da ikke ha abort!
Men hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal gøre? Er presset på tid da det kun er til 8. uge med medicinsk abort og min mand kan ingenting overskue lige nu. Siger han jo heller ikke vil presse mig hvis jeg så fortryder, men samtidig giver han udtryk for at han ikke ønsker det her og måske på sigt vil forlade familien.
Håber at nogen kan give mig nye perspektiver og måske komme frem til en beslutning
Matth

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære du,

    Nu er det jo dig der er gravid. Jeg kan ikke læse noget sted i dit indlæg at du lytter til hvad du vil? Mit forslag er, at du lige bruger en dag på at være alene med dét spørgsmål kun til dig selv og uden at tage din mand med i betragtning, hvilket du jo allerede har gjort så rigeligt. Kan du få lov at stikke af nogle timer fra familien og bare være dig selv med dét spørgsmål er det optimalt. Du skal jo lige have lov at mærke dig selv og finde ud af det med dig selv. Det kan være ret svært, hvis ungerne hiver i ærmet og manden ikke er hjemme. Bed ham eller en veninde/forældre tage over, så du kan komme ud og tænke og føle for dig selv. (Gå en tur, sæt dig et roligt sted). Det lyder lidt på mig som om du glemmer dine egne rettigheder.

    Det er vigtigt du ikke tolker dette indlæg som hverken for- eller imod abort. Personligt er min holdning, at abort er den enkeltes personlige vurdering. Og nok især kvindens, da det er hendes krop og psyke der skal mest på arbejde uanset hvad valget falder på.


    Kh.
Log in eller Registrér for at kommentere.