Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gode råd søges hvem skal jeg tro på

Redigeret 5 januar, 2012, 07:01 i Skizofreni
hej jeg er en pige på 30 år

I 2007 blev mig og min mand anmælt for omsogsvigt af vores børn , af hans familie, sagen er siden hen blevet afsluttet og genoptaget op til flere gange

den køre den dag i dag, har i gemmen de sidste 3 månder fået fortaget forældreevneundersøgelse, som meget skulle afsluttes her den 22-11-2011

I 2009 gik jeg ned med en drepristion

Den 21-7-2011 er første gang jeg ser folk som ikke er virkelige , efter min mands udsagn

som jeg føgler det lige nu ,

mine tanker / min verden

Min mand , vores familierådgiver ( K ), ham der fortager forældrevneundersøgelseklader ham her inde ( M) og vores sosalrådgiver.( J)

de har deres plander og alle er ind blandet,

M bliver set på skolen af min datter har er efter min mening ( min mand modsiger mig ) der omme for at aftale med skolen hvordan de skal fjeren mine børn , J står samtidligt hjemme ved mig og kikker ind af køkken vinduet, og overvåger mig , K kommer her om aften for selvføglig at berolig mig for jeg må jo ikke vide noget om deres plander .

sagen ligger sådan at de ikke kan finde nogle fejl , de har intet på mig og derfor har min mand aftalt med dem at de skal komme her på mærkelig tidspungter og snakke og overvåge mig , og derefter siger min mand så at de aldrig har været her .

dersværre var jeg lige ved at blive over bevist af ham om at det jeg så og hørte måske ikke var virkelighed , og han fik overtalt mig til at gå til læge . efter 3 samtaler med min læge fik jeg en henvisning til en psyiater den 14-12-2011 da hun siger jeg lider af skizofreni

men jeg føgler mig ikke syg presset ja men hvem vil ikke være det når de har sag kørene med kommunen

problemmet er nu at nu kan de til en hver tid fjene min børn for jeg er jo psygsyg . mender de

Min mand siger jeg skal tage til den der psyiater den 14-12 men problemmet er jo at han eller hun vil tror på min mand ,

håber i forstår lidt af det jeg skriver og kan se det fra min side . jeg er virkelig i store problemmer .

kort sagt min mand påstår at nogle af de ting, personer, dyr jeg ser og høre ikke er virkelig

jeg ved de er virkelig og at han kun siger sådan for at få mig til at tro at jeg lider af en psysgsygdom

gode råd søges hvem skal jeg tro på ?

I må gerne stille spøgsmål

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Bøgballe

    Det gør mig ondt, at du stadig skal slås med så voldsomme problemer. Det, du fortæller, lyder som noget mareridtsagtigt, som man normalt kun ser i amerikanske film.

    Problemet for os Netdoktorbrugere er, at virkeligt skizofrene faktisk heller ikke tror, at de er syge. Det, de ser, er så livagtigt, at de ikke tror på, at det kan være deres sygdom, der gør, at de ser noget, der ikke er der i virkeligheden.

    Men når jeg har læst, hvad du har skrevet tidligere, har jeg hele tiden ment, at du ikke kunne være alvorligt psykotisk (skizofren), fordi du i din måde at skrive på virker samlet og fokuseret og ikke meget alvorligt syg. At du har store problemer, er tydeligt. Men om du er skizofren, tror jeg ikke, at vi Netdoktor-brugere kan sige noget om.

    Jeg har lyst til at stille følgende spørgsmål:
    Hvad skulle få din mand til at gøre den slags mod dig? Har han nogen fordel af, at børnene bliver fjernet fra hjemmet?
    Hvordan er forholdet mellem dig og din mand? Hvis I ikke har det godt sammen, så er han måske ikke den rette for dig?

    Jeg synes, at du skal overholde aftalen med psykiateren. En dygtig psykiater vil hurtigt kunne finde ud af, om der er tale om skizofreni hos dig, eller det i virkeligheden er din mand, der finder på det hele.

    I øvrigt må du hurtigst muligt have hjælp og rådgivning. Er der ikke nogen mennesker, som kender dig godt, og som vil hjælpe og støtte dig? Veninder, familie eller andre. Jeg forestiller mig, at det er frygteligt forfærdeligt, når andre mennesker stiller spørgsmålstegn ved det, du ser og oplever. Hvis du kunne få en god veninde til at være hos dig i en periode, så kunne veninden hjælpe og støtte dig. Men det er måske ikke en mulighed.

    Ellers er der den mulighed at tale med nogen på en kriserådgivning. Jeg giver dig lige en henvisning til forskellige telefonrådgivninger. Den mest oplagte er nok Psykiatrifonden:

    http://www.netdoktor.dk/krisehjaelp.htm

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    hej
    jeg ved ikke hvorfor han skulle have fordel i det, oplever ham som elles som en sød og rar mand , han gør intet ondt, men de har manipuleret ham til det
    de styrre ham 100 % hvorfor ved jeg ikke .

    jeg kan heller ikke selv se at jeg skulle lide af noget som helst

    enest jeg kan se ud af det hele er at hvis min mand har ret ,

    kan dette liv kun være et marit .

    og måske er jeg heldig en dag at vågne på horsens syge hus for to år siden lige efter jeg kørte galt i lastbil

    hvis dette er til fællet ville altting være godt da . jeg jo så er 2 år tilbage i tiden. og ville vide hvad jeg sige og gøre . måske jeg så ville kunne rede det hele

    jeg har ingen venner, min familie snakker jeg ikke med mere. ikke at de har gjodt mig noget , ved bare ikke hvad jeg skal snakke med dem om .

    har mine børn , min mand og snakker lidt med vores nabo men da hun er fra udlandt snakke hun ikke helt godt dansk.

    har ikke haft venner siden 2007 , dem kan man aliveller ikke stole på .
  • Indstillinger
    Hej du skal bede din komune over at få en samværdsperson der hjælper jer hver dag der ser hvordan i er som familie , ikke overvåget samvær , men overværet samvær og hun skal skrive raport om dig, din man og børnene hvordan de trives, på den måde kan du måske beholde børnene i jeres hjem, du har ret til at læse alle de aftaler kommunen laver, også det samværspersonen skriver, hun kan hjælpe dig med at tage sig af børnene , få dem i skole mm , mad situation, som en støtte i hjemmet. eller bare være der så du ikke skal være bange for om manden snyder dig bevist, så er hun dine øre, om hun hører det samme som dig og ser det samme som dig, hvis der er en anden person i huset, holder han nok op med at sige det til dig. hvis det er noget han selv finder på. synes ikke du skal tage din mand med til psykolog, i kommunen har du en sagsbehandler der skal hjælpe dig. ikke dem der har din børns sag,men din personlige sagsbehandler. jeg tænker ikke så meget det kun er skizofreni, der kan saktens komme halusationer af andre årsager, psykoser, for du er klar nok i hovedet, du kan have haft post traumatisk stress det kan også fremkalde halusinationer. sig til psykriatren du har vært i bilulykke , det kan være grunden. til du nu er syg. Har kommunen sagt at børnene skal i pleje, denne gang, siden din mand siger de skal i pleje, for hvis du stritter imod hvad komunen beslutter bliver de tvangs fjernet, så får i ikke forældre myndigheden over dem, eller ret til at tale og se børnene. så kan de nægte forbindelse, til biologisk familie. så hvis de siger de skal i pleje 1 til 3 år er i nød til at gå med til det og håbe på du , i får det bedre, og kan få dem hjem , hvis det sker, eller man kan blive tvunget til at gøre et valg, når man selv er syg, men prøv nu det med samværspersonen, så kan det være de bliver mere forstående i kommunen, og bed om agteinsigt, så kan du se om de har været der. din læge skulle også gerne hjælpe dig hvis du beder om støtte. få skole psykologen til at lave vudering på om børnene trives,så er der jo ikke så meget at klage over hvis børnene trives. så er det måske svigerfamilien der vil have skovlen under svigerdatteren, de ikke bryder sig om . og derfor du går ned psykisk, eller du er bare anderledes og det er det de har reageret på sviger familien. normalt prøver man alt mulig hjælp til familien inden børn kommer i plejefamilie, så det lyder ikke til de har gjort det hos jer endnu. så måske er der håb forude, held og lykke.
  • Indstillinger
    Kære Bøgballe

    Det lyder som en rigtig svær situation du er havnet i, jeg tror ingen herinde er i stand til at klarlægge hvorvidt du lider af skitzofreni eller ej. Dog må jeg sige at dine tanker omkring hele denne situation lyder i mine øre usikre. Jeg tvivler på at hverken socialrådgiveren eller familierådgiveren dukker op på skolen ang. et møde om en mulig anbringelse af dine børn, uden at informere dig, i så fald kan du som de andre rigtig nok siger kræve aktindsigt, der burde det være dokumenteret hvis det er tilfældet. En familierådgiver/socialrådgiver har mange borgere og det kunne være at vedkommende var på skolen for at drøfte dem og altså ikke jeres situation. Jeg tror heller ikke de vil stå og lure ind af vinduet, som du beskriver, det lyder mærkeligt og (uden at vide det) ikke lovligt. Jeg synes det lyder som en god idé med overværet samvær, af samme grund, som hun beskrev. Til sidst vil jeg dog sige, at der er mange andre muligheder end lige præcis en anbringelse uden for hjemmet. Hånden på hjertet, nu har jeg læst din dagbog - og du lyder til at have været i gennem nogle hårde tider, rigtig hårde tider, hvilket uanset om man vil det eller ej kommer til at påvirke børn. Jeg håber bare at du vil dine børn det bedste, og sørger for de får hjælp, de er i en svær situation, selv din datter observerer at "kommunemanden" er på skolen. Det er jo også et udtryk for at hun er usikker på hvad der skal ske.

    Håber på det allerbedste for dig og din familie !!
  • Indstillinger
    Kære Boegballe1

    Du lyder til at stå i en rigtigt svær situation. Efter at have læst dit indlæg, tænkte vi, at vores emnecenter om skizofreni måske kunne hjælpe dig med at opnå bedre forståelse af, hvad skizofreni er:

    http://www.netdoktor.dk/emnecenter/skizofreni.shtml

    Mange venlige hilsner

    Redaktionen
    Netdoktor.dk
  • Indstillinger
    boegballe1 jeg forstår dig 120% og vil gerne snakke med dig om det men det kan jeg ikke helt over en computer med bogstaver boegballe1 jeg kan hjælpe dig !
  • Indstillinger
    Hej alle
    tak for jeres hjælp
    jeg har går været til psyiater og de siger jeg lider af skizofreni

    skal på aboteket og have nogle piller
  • Indstillinger
    Som i har kunne læse har kommunen været efter os i meget lang tid
    har dags dato på parpir at vi er ejnet forældre .
    det er og bliver mine børn
    og skal for blive ved os der er intet at komme efter
    jeg er fri fri
    jeg er så mega glad
    JUBII JUBII ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.