Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia

Redigeret 11 december, 2011, 15:35 i Åben debat om kønssygdomme
hvis nu man er blevet smittet for 2 dage siden ca, og man er rimelig sikker på det. Hvor lang tid skal der så gå før jeg kan gå til lægen og få det tjekket, for har læst rimelig mange steder at det først er efter 1-2 uger. "Diagnosen kan først stilles 1-2 uger efter smittetidspunktet"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 8 november, 2011, 09:22
    Jamen så kan den da vel først stilles efter 1 til 2 uger!

    Men måske kan du allerede nu få pillerne mod klamydia, hvis du har haft sex med en smittet. Ring til lægen i morgen tidlig og spørg.

    Og ingen sex uden kondom før du er klamydiafri.
  • Indstillinger
    tak skal du ha :)
  • Indstillinger
    hej jeg har et meget svært spørgsmål?

    for over et halvt år sidden havde jeg en periode hvor jeg havde meget samlege med forskellige drenge i min hjemby som var mine venner, og nogle jeg bare festede med, jeg mødte en gruppe drenge som lyver meget her ude og holder meget sammen mod andre jeg har haft samlege med 3 af dem nu er der gået et halvt år sidden de dage og nu kommer der rygter her hvor jeg bor om at jeg har smittet dem med klamydia? men problemet er at jeg har en kæreste nu og mig og min kæreste har ikke tegn på klamydia og heller ikke min eks eller den jeg havde samlege med sidst ? men jeg er meget bange for at jeg har klamydia og har haft det i et halvt år at jeg nu ikke kan få brøn og jeg har ønsker mig børn. men jeg tør ikke gå til lægen og jeg er kun 17 år, kan nogle hjælpe mig for jeg er helt splettet og ved ikke hvad jeg skal gøre.
  • Indstillinger
    Hvis du prøver at læse om klamydia på internettet, så kan du se, at man SAGTENS kan have klamydia uden at have symptomer. Faktisk er det meget normalt ikke at mærke noget til det.

    Så du skal se at komme til læge og blive testet, så du kan få behandling. At du har haft klamydia et halvt år gør dig ikke steril.
    Din kæreste skal også testes. Hvis ikke han også bliver behandlet bliver du bare smittet igen.

    Jeg kan selvfølgelig ikke vide om I har klamydia, men hvis der er klamydia i omløb hos dem du har haft sex med, så er sandsynligheden meget høj.

    Uanset hvad, så skal du altså testes for sexsygdomme når du har haft sex med flere forskellige.

    Måske du også skulle tale lidt med lægen om hvordan du har det med at du har haft sex med alle de der drenge og at der løber rygter om dig..?
Log in eller Registrér for at kommentere.