Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

gravid eller ej??

Redigeret 8 november, 2011, 17:40 i Prævention
Hej.

Igår var jeg i seng med en, hvor kondomet pludselig sprang. Derfor ville jeg idag tage en fortrydelsespille, men da jeg så læste indlægssedlen stod der at man ikke skulle tage pillen, hvis nogen i familien var i risikogruppen for blodpropper, og jeg fik selv en blodprop i hjernen for et år siden. Så derfor kan jeg jo ikke tage pillen :(

Men min menstruation sluttede 1-2 dage inden vi havde var sammen, og nu tænker jeg om det overhovedet er nødvendigt med den pille..

Så derfor er mit spørgsmål om hvor stor I tænker sandsynligheden for at jeg er gravid er??

Kommentarer

• Hej janni du skal ikke tage pillen , Hvis du ikke har haft ægløsning nu er chancen meget lille , normal får man ægløsning på 5 eller 7 eller 9 dag efter sidste menstruations dag , så du kan krydse fingere for det ikke er blevet til noget . men hvor langt nede er kondomet sprækket og hvor meget sæd er kommet ind. i har nok brugt et for lille kondom , så springer de ved brug, for en sikkerhedsskyld kan i bruge sæddræbende creme hvis i igen er uheldige med kondomet. prøv at tale med apoteket om det crem er for sent i morgen. der kan være en lille chance hvis du siger det er 2 dage efter sidste menstruation. sædsællerne kan være ca 2 dage om at komme hen til æg og blive befrugtet. så hvis du på 5 dag får ægløsning , så må vi håbe de ikke lever længere. men se om dit menstruation kommer til tiden næste gang og tag for en sikkerheds skyld en graviditets test. 2 forskellige test så det ikke er testen der ikke dur. held og lykke
  • Ægløsning er ca. 14 dage efter første menstruationsdag, så din sidste menstruationsdag kan ikke bruges til noget.
    Jo længere din menstruation varer des tættere på ægløsning er du når den slutter.

Sædceller kan overleve nogle dage, men svækkes som tiden går. Hvor effektive de reelt er efter et par dage ved jeg ikke :)

Jeg tvivler på at du bliver gravid.

Se evt her hvordan det fungerer http://www.min-mave.dk/artikler/gravidi ... baby-2.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.