Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

14 år - graviditet - eller hvad?

Redigeret 10 august, 2012, 11:39 i Teenagere
Hej .. Jeg er en pige på 14 år, som har haft ubeskyttet sex mange gange, hvor min tidligere kæreste ikke kom i mig. . . For halvanden måned siden havde vi sex igen, og han kom i mig ved et uheld. Jeg har haft mens en enkelt efter det, men jeg burde have haft det 2 gange efter. Her i løbet af sidste uge, begyndte jeg at få kvalme og halsbrand. I weekenden har jeg så nærmest lagt ved toilettet og brækket mig, og jeg er bange for at jeg er gravid. Tør ikke snakke med min plejemor om det, så jeg er i problemer..
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå, at du hurtigst muligt får en tid ved lægen, hvor du kan få konstateret, om du er gravid eller ej. Ja, det kan du også finde ud af ved at tage en test, men grunden til, at du skal gå til læge er også, at du der skal bede om en ordenlig information om sex, prævention og kønsoverførte sygdomme.

    Det er fuldstændig vanvittigt, at du har dyrket ubeskyttet sex - og så endda mange gange. At han ikke kommer er ikke ensbetydende med, at du ikke kan blive gravid.

    Forhåbentligt er det ikke gået galt denne gang, men hvis ikke du lærer at passe på dig selv, så kommer det til at gå galt - meget snart.
  • Indstillinger
    Jeg har så lige taget en test .. Er gravid, så vidt jeg ved .. Men hvad skal jeg gøre? :s
    Er meget imod aborter, det vil jeg ikke kunne gennemføre :s
  • Indstillinger
    Redigeret 8 november, 2011, 11:24
    Du tør ikke tale med din plejemor, fordi du får problemer, og du kan ikke få en abort, fordi du af princip er i mod det.

    Men du vil godt kunne gennemføre en graviditet og være MOR 24 timer i døgnet den første tid, og derefter det meste af tiden de næste mange, mange, mange år?
    Være under det sociale system i forhold til dit barn i mange år, fordi der skal holdes øje med om du kan klare det? Muligvis skulle have barnet i pleje. Være på overførselsindkomst.
    Ikke gå til de fester dine kammerater gør, ikke bare lige tage hen til en veninde, ikke gå til håndbold eller hvad du end har af interesse, have svært ved at gennemføre en ungdomsuddannelse og dermed en uddannelse senere hen....
    Du skal ikke regne med, at forholdet til din kæreste holder. Det gør de første kæresteforhold man har sjældent.

    Beklager jeg lyder hård. Men det er en rigtig svær situation du stiller dig selv i.

    Uanset hvad, så er her intet andet at gøre end at tale med din plejemor. Og du kan lige så godt gøre det i dag. Du har i høj grad brug for støtte til at håndtere din frustration, og du kan alligevel ikke holde det skjult.
  • Indstillinger
    kæe ´tasja ---det er helt rigtig hvad anne siger ---men det er ikke kun dig selv du skal tænke på ---tænk også på barnet ---hvad er det for et liv du kan byde dit barn---gå til lægen og få hjælp til en abort ---det skylder du dig selv og dit barn --

    og så skal du lade være med at spille hasard --med dit liv ---du skal beskytte dig selv ---man kan ikke bare lægge ansvaret over på drengene ---

    hvis du er stor nok til sex --er du også stor nok til at tænke som en fornuftig kvinde --

    jeg bliver rigtig vred på de piger som ikke bruger deres fornuft ordentlig--og du er en af dem
  • Indstillinger
    hej tanja jeg forstår godt . du ikke ønsker abort . det er også et volsom indgreb hvis du er 3 mdr henne. at få abort. og der kan komme problemer efter en abort, og psykisk nedture. samt dyb sorg. kvinder der føder et dødt barn eller får sent abort . eller mister et barn. de kvinder har dyb sorg i sjælen , og undersøgelser har vist at de kvinder dør tidligt , af sorg og savn. så vil også råde dig til at få dit barn nu skaden er sket , og få hjælp til at passe barnet. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej spider.

    Du fortæller en 14-årig, at hvis hun får en abort nu, så vil hun leve et liv i dyb sorg og dø alt for tidligt

    De undersøgelser du henviser til må du finde frem til os. Der må være noget noget du helt har misforstået, eller også overdriver du bevidst helt vildt. Uanset hvad, så vil jeg gerne læse dem.

    SELVFØLGELIG fører en abort ikke til livslange traumer med tidlig død til følge!

    Jeg er virkelig rystet.
  • Indstillinger
    Du siger at du ikke tør sige det til din papmor.

    Det er aldrig rart ikke at føle man kan være ærlig til dem der (burde) stå en nærmest. Men tænk over det sådan her:

    Du er gravid. Punktum. Og nu skal du vælge om du vil beholde barnet eller få en abort. Det er stor beslutning, som kun du kan tage. Dette er nogle store valg, som kommet til at præge dit liv i fremtiden. Det at fortælle det til din papmor, er småting i forhold til dette!

    Selvom du kun er 14 år, synes jeg du skal tage ansvar om dit liv fra i dag af! Tag en snak med din plejemor, så I sammen kan guide dig til den bedste løsning.

    Lov dig selv at du tager ansvar for dig selv - om du får barnet eller ej, og tager ansvar for selv at beskytte dig under sex, og ansvar for hvad der sker i dit liv.

    Det lyder desværre som om at du ikke har passet særligt godt på dig selv ind til nu, og nu er bestemt det rette tispunkt at du starter.

    Jeg håber du får en god snak med din plejemor og finder en løsning du selv bliver glad for.
  • Indstillinger
    hej
    du står i en svær situation, men jeg tænker,hvad så hvis du efter abort, kan ikke blive gravid igen. Det er også et liv i dig.
    Du er for ung.
    Jeg bor i Nordjylland, og har en pige på dine alder. jeg har lyst til at støtte dig. hvis jeg kan hjælpe , kontakt mig ,på min E-mail : nadj2003@hotmail.com

    knus
  • Indstillinger
    Hej Tasja.

    Jeg har nu set, at det var dig der for få dage siden skrev et hjerteskærende indlæg om hvordan du har det viewtopic.php?t=27708&f=133

    Det ville jeg ønske, at jeg havde husket før jeg svarede dig. Og at andre også fik den side af din historie med.

    Du havde det så elendigt før du fandt ud af at du er gravid, og nu det oveni... Jeg har lyst til at give dig et stort kram.
    Lad vær' at gøre skade på dig selv eller ryge hash!

    Du må og skal have psykiatrisk hjælp, men du er nødt til at bede om det.

    Med hensyn til graviditeten, så tvivler jeg på, at du vil komme til at opfostre barnet hvis du gennemfører graviditeten. Og at gennemføre vil først og fremmest kræve, at du holder op med at ryge hash, og det lige med det samme.
    Med hensyn til hvor langt du er henne:
    Du skriver, at han fik udløsning for 1½ måned siden, og at du burde have haft menstruation 2 gange siden. Hvordan hænger det sammen? Og er I blevet ved med at have sex uden kondom siden, så det reelt kan være, at det kun er nogle uger få siden du blev gravid?

    Du slipper ikke udenom at tale med din plejemor, så få gjort det med det samme. Det nytter ikke noget at vente på det rette øjeblik, for der kommer ikke noget rette øjeblik.

    Jeg er virkelig oprigtigt bekymret for dig, og vil igen henvise til psykiatrisk skadestue hvor du altid kan henvende dig:
    http://www.netdoktor.dk/tema/sorg_krise/psyk.htm

    Kram herfra
    :)

    P.S. Selvom man føler sig helt gået i stykker indeni kan man godt blive hel og få et godt liv. Det er vi flere der er levende beviser på.
  • Indstillinger
    Jeg er også en 14 årrig pige.

    For 9 dage siden, var jeg sammen med min kæreste, hvor vi lå nøgne, jeg gav ham bowjob, handjob og han slikkede mig dernede. Vi kyssede selvfølgeligt også.

    Han var ikke oppe i mig på noget tidspunkt, men spermede ud over mine bryster og jeg gik straks ud og vaskede det af.

    Jeg kan ikke huske om han gav mig finger lidt tid efter jeg var kommet tilbage.

    Nu 9 dage efter, har jeg fået hovedetpine, mavepine, træthed,
    ond i ryggen, (Kan evt. have opstået efter at jeg har tilbragt 2 dage i sengen. hvem ved?) sure opstød og brækfornemmelser.

    Kan jeg være blevet gravid eller er det bare sygdom?

    Håber i kan hjælpe mig!
    På forhånd tak :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.