Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har ondt i højre arm

Redigeret 7 november, 2011, 03:25 i Håndskader og musearm
Har haft ondt i min højre arm i 5 dage nu!!
Jeg ved ikke hbad det er, men fra albuen op til min skulder gør det virkelig ondt, det er som om min arm sover, det sker lige pludselig så kan jeg ikke bevæge den, mendet går over med det samme igen!! Jeg arbejder som kasse asistent i en butik, som deltid så det meget få gange jeg er på arbejde, tror ikke det er overbelastning, men håber der nogen der kan hjælpe mih :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej synes lige du skal forbi lægen for en sikkerheds skyld i morgen . og bliv tjekket , så der ikke kan sidde en blodprop. ellers en henvisning fra lægen til en fysioterapujt kunne hjælpe med at massagere den og se hvad kan være grunden. God bedring
  • Indstillinger
    Hej Emine

    Jeg tror, at der er tale om en såkaldt nerveafklemning, altså at en nerve er kommet i klemme. Det giver typisk smerter og sovende eller snurrende fornemmelser.

    Der er risiko for, at nerverne kan komme i klemme flere forskellige steder, både i håndleddet, ved albuen og længere oppe ad armen eller ved skulderen.

    Jeg har selv prøvet at have det såkaldte karpaltunnelsyndrom, hvor afklemningen sker i håndleddet. Det gik over ved aflastning.

    For tiden har jeg igen snurrende og sovende fornemmelser, men denne gang tror jeg ikke, at det er håndleddet, det er galt med. Jeg tror, at det er højere oppe, sådan som det muligvis også er hos dig.

    Jeg prøver at finde noget information om emnet:

    http://www.silkeborgrygcenter.dk/sympto ... %20arm.htm

    Prøv at kigge i venstre spalte nederst, hvor der stå noget om ”Nerveafklemning i armen”

    Jeg håber, at det snart går over – både hos dig og hos mig selv ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.